سپاهانِ دقیقه‌نودی

فصل جدید لیگ برتر فوتسال در حالی با دربی اصفهانی‌ها همراه شد که با وجود حضور تیم گیتی‌پسند و کادر داوری در ورزشگاه، تیم تازه‌وارد سپاهان غیبت داشت تا سازمان لیگ فوتسال در این خصوص  تصمیم‌گیری کند. پس از قرعه‌کشی رقابت‌های لیگ برتر فوتسال که چندی قبل در اصفهان انجام شد، 14 مرداد برای شروع لیگ در نظر گرفته و به تیم‌های متقاضی شرکت در این رویداد نیز اعلام شد.

تاریخ انتشار: 09:57 - یکشنبه 1400/05/17
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
no image

تیم گیتی‌پسند که به روال سال‌های گذشته نماینده ثابت اصفهان در لیگ برتر است، پس از پایان لیگ فصل گذشته، بلافاصله با محمد کشاورز به‌عنوان سرمربی به توافق رسید و کادر فنی جدید بازیکنان موردنظرشان را به خدمت گرفته و تمرینات این تیم نیز در این مدت در جریان بوده است تا با آمادگی مطلوبی پای در لیگ بگذارند. با توجه به سقوط تیم بازارهای روز کوثر به لیگ دسته یک، تصور می‌شد فوتسال نصف‌جهان با یک نماینده در لیگ برتر حضور یابد، اما به‌یک‌باره اعلام شد باشگاه سپاهان امتیاز تیم اهورا بهبهان را خریداری کرده و در لیگ شرکت می‌کند.
پیش‌تر علیرضا افضل، عضو هیئت‌مدیره باشگاه سپاهان از تیم‌داری در رشته فوتسال و حضور در لیگ دسته یک خبر داده بود؛ اما در ادامه تصمیم سپاهانی به تیم‌داری در یک سطح بالاتر تغییر یافت.
آن طوری که افضل به رسانه‌ها خبر داده است، احمد باغبان‌باشی، سرمربیگری تیم سپاهان را در لیگ برتر برعهده دارد تا دستیار چند فصل گذشته افضل در تیم مس سونگون، با نماینده اصفهان، تجربه مستقلی را پیش رو داشته باشد.
افضل پس از جدایی از گیتی‌پسند که با دلخوری همراه بود، راهی تبریز شد و چند قهرمانی متوالی را با تیم مس سونگون به دست آورد؛ اما با توجه به عضویت او در هیئت‌مدیره باشگاه سپاهان، صلاح در معرفی دستیار او به‌عنوان سرمربی دیده شده، هر چند که باید افضل را سیاست‌گذار اصلی در بخش فوتسال و تصمیم‌گیرنده محوری تیم معرفی کرد.
حضور یک‌باره تیم‌ها و آماده‌شدن آن‌ها ظرف چند روز، اتفاق جدیدی در لیگ برتر فوتسال نیست و در هر فصل با چند نمونه از این تیم‌ها مواجه هستیم؛ همچنان‌که فصل گذشته نیز تیم بازارهای روز کوثر در فاصله چند روز تا آغاز لیگ، سهمیه تیم هایپر شاهین‌شهر را خریداری و در لیگ شرکت کرد که البته نتیجه این تیم‌داری بدون برنامه‌ریزی اصولی، سقوط به دسته پایین‌تر بود، اما برای باشگاهی سپاهان که همواره داعیه حرفه‌ای‌بودن داشته، تیم‌داری در لیگ برتر فوتسال آن هم در فاصله چند روز مانده به شروع لیگ، اتفاق عجیبی قلمداد می‌شود و به نظر می‌رسد وقوع این اتفاق با حضور افضل در هیئت‌مدیره و اصرار احتمالی او بی‌ارتباط نبوده است. جدا از بحث فرصت کم برای بستن تیم و هماهنگ‌سازی بازیکنان، موضوع دیگری که باید موردتوجه قرار بگیرد، ابهام در خصوص پتانسیل فوتسال اصفهان برای تیم‌داری یک تیم دیگر است؛ زیرا بنیه فوتسال بومی استان به‌گونه‌ای نیست که تیمی مانند سپاهان را حمایت کند و از سوی دیگر بنا به خدمت‌گرفتن ستاره‌ها و بازیکنان ملی‌پوش باشد که این کار را گیتی‌پسند انجام می‌دهد و فوتسال استان زمانی تجربه رقابت ناخوشایند گیتی پسند و فولاد ماهان را پشت سر گذاشته است. البته با توجه به اینکه تصمیم سپاهانی‌ها برای حضور در لیگ برتر فوتسال قطعی است، دیگر انتقاد کارکردی ندارد و اصفهان‌زیبا نیز رویکرد حمایتی در خصوص تیم سپاهان و همچنین دیگر نماینده فوتسال استان یعنی گیتی‌پسند در پیش خواهد گرفت. سپاهانی‌ها که به‌تازگی وارد بازار نقل و انتقالات فوتسال شده‌اند، به دلیل اینکه هنوز تیمشان کامل نشده بود، در هفته اول لیگ غیبت داشتند، البته درخواست لغو بازی اول را به مسئولان سازمان لیگ ارائه کرده بودند ؛ اما همان‌طوری که پیش‌بینی می‌شد، این خواسته موردقبول واقع نشد تا احتمالا برد فنی برای تیم گیتی‌پسند در نظر گرفته شود.
پیش از آغاز رقابت‌های هفته اول لیگ، آرش جابری، سرپرست سازمان لیگ برتر فوتسال در واکنش به عدم حضور تیم فوتسال سپاهان در بازی مقابل گیتی پسند تأکید کرد که نزدیک به یک ماه است که ما برنامه بازی‌های لیگ برتر فوتسال اعلام‌شده و قبل از هر اقدامی با باشگاه‌ها مکاتبه داشتیم که سازمان لیگ مسابقات را طبق برنامه برگزار می‌کند.
جابری با بیان اینکه باشگاه سپاهان با خرید امتیاز باشگاه اهورای بهبهان جایگزین این تیم در لیگ برتر فوتسال شده، این سؤال را طرح کرده که مگر مقصر سازمان لیگ است که این دو باشگاه یک هفته به شروع لیگ به توافق رسیدند که این باشگاه نتوانسته بازیکن جذب کند؟ او همچنین مدعی شد به ناظر دربی اصفهان اعلام‌شده در صورتی که باشگاه سپاهان تا قبل از شروع بازی اگر بازیکنی را معرفی کردند از نظر سازمان لیگ مشکلی نیست، اما در صورت عدم حضور این تیم یا هر تیم دیگری در مسابقات، طبق قانون پرونده به کمیته انضباطی ارسال خواهد شد. علاوه بر تیم سپاهان، دو تیم دیگر نیز دیدارهایشان در هفته اول لیگ برتر فوتسال حضور نیافتند که سرپرست سازمان لیگ فوتسال دراین‌باره تأکید کرد اگر این باشگاه‌ها در هفته دوم هم به میدان نروند، از جدول مسابقات حذف می‌شوند. آن طوری که جابری گفته، سازمان لیگ منتظر گزارش نمایندگان خود است تا آن را به کمیته انضباطی ارجاع دهد و این کمیته درباره نتیجه بازی‌ها هم تصمیم‌گیری خواهد کرد. به گفته سرپرست سازمان لیگ فوتسال، کارهای انتقال امتیاز سپاهان و چیپس کامل تمام‌شده، اما این باشگاه‌ها در سامانه ثبت‌نامی انجام نداده‌اند تا کارت‌ها براساس آن صادر شود و مدرکی بارگذاری نشده است.

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    مهری مصور

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط