بی مسکنی، دغدغه مهم خبرنگاران است

آیین تجلیل از خبرنگاران شهرستان نجف‌آباد با حضور موسی مباشری معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان نجف‌آباد، احمدرضا جعفرزاده معاون عمرانی فرمانداری، سعید ایوبیان بخشدار مهردشت، سیدحسن لوح موسوی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نجف‌آباد برگزار شد. در این آیین، خبرنگاران مسائل و مشکلات صنفی و معیشتی خود را با مدیران شهرستان در میان گذاشتند.

تاریخ انتشار: 02:06 - سه شنبه 1401/06/1
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
no image
سردبیر دوهفته‌نامه سفیران، نداشتن مسکن را مهم‌ترین دغدغه و مشکل خبرنگاران عنوان کرد و گفت: شغل خبرنگاری دارای جایگاه بسیار مهم و حساسی است؛ اما متأسفانه ازلحاظ وضعیت درآمدی دارای جایگاه خوبی نیست و این وقت و انرژی که خبرنگاران برای اطلاع‌رسانی و انعکاس اخبار و وقایع می‌گذارند، اگر برای هر کاری دیگر گذاشته بودند، شاید آن‌ها هم می‌توانستند مانند سایر اقشار جامعه امکانات رفاهی لازم را برای خانواده‌هایشان فراهم کنند. باید با همکاری مدیران شهرستان برای تهیه مسکن خبرنگاران اقدام عاجلی انجام شود. متأسفانه در دولت‌های گذشته وعده وعیدهای فراوانی به خبرنگاران دادند؛ اما هیچ‌کدام عملی نشد. امیدوارم در دولت انقلابی آقای رئیسی و با روحیات جهادی و روشن‌بینانه فرماندار محترم نجف‌آباد موضوع مسکن خبرنگاران به نتیجه برسد. سردبیر دوهفته‌نامه سفیران در پایان سخنانش با قدردانی از زحمات ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرمانداری ویژه نجف‌آباد برای تشکیل جلسه، اظهار امیدواری کرد با پیگیری و دلسوزی مدیران شهرستان بتوان مشکل مسکن و سایر مشکلات صنفی خبرنگاران را رفع کرد. سایر خبرنگاران حاضر در جلسه نیز دیدگاه‌ها و مشکلات صنفی و معیشتی خود را بیان کردند.
 
باید ارتباط بین خبرنگاران و مسئولان دوجانبه باشد
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان نجف‌آباد در این جلسه با اشاره به اهمیت حضور فعال و صادقانه خبرنگاران در جامعه تصریح کرد: خبـرنگار، چشـم بینای جامعه است و مسائل و مشکلات را دقیق‌تر از دیگران می‌بیند و باید مشکلات را به مسئولان انتقال دهند. موسی مباشری بیان کرد: ارتباط بین خبرنگاران و مسئولان باید دوجانبه باشد؛ اما متأسفانه ادارات نیروی انسانی مناسبی را برای برقراری ارتباط با خبرنگاران ندارند و حتما باید به این موضوع رسیدگی شود. 
او با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب گفت: خبرنگاران خط اول جهادتبیین هستند که مسائل و مشکلات را شناسایی می‌کنند. فرماندار نجف‌آباد اضافه کرد:
برای ایجاد ارتباطی قوی بین خبرنگاران و مسئولان نیاز است جلسه‌های متعددی برگزار و علاوه بر این، آموزش‌های لازم خبری به نیروهای انسانی ازجمله روابط عمومی‌ها داده شود.
مباشری در خصوص اهمیت مسکن برای خبرنگاران خاطرنشان کرد: چندقطعه زمین برای مسکن ملی درنظر گرفته‌شده بود و در تلاشیم با انجام بررسی‌های لازم، بخشی از آن را به ساخت مسکن برای خبرنگاران اختصاص دهیم. او با اشاره به نبود امکانات کافی، سرمایه‌گذاری و وجود ساختمانی برای دفتر خبری گفت: ساخت یا درنظر گرفتن ساختمانی برای دفتر خبری نسبت به گذشته ساده‌تر شده و با مشکلات کمتری روبه‌رو است؛ اما همچنان به بررسی‌هایی نیاز دارد و باید از اعتبارات شهرستانی و سازمان صداوسیما برای آن در نظر گرفته می‌شود. 
معــاون استــانــدار و فــرمــانــدار ویــژه شهرستان نجف‌آباد در ادامه با اشاره به نزدیک‌بودن هفته دولت خاطرنشان کرد: اعتبارات تملک دارایی در سال ۱۴۰۱ حدود ۴۷ میلیارد و ۲۲۹ میلیون تومان بوده که امسال با توجه به بررسی‌های انجام‌شده، صلاح دیده شد بخشی از این اعتبار در زمینه آب شرب و فاضلاب استفاده شود که مبلغی بالغ‌بر شش‌میلیارد و ۱۵۰ میلیون است. او اضافه کرد: راه‌های حادثه‌خیز هم نیاز به اعتبار داشتند که حدود پنج میلیارد برای آن در نظر گرفته شد؛ اما این مبلغ کافی نیست. 
مباشری در ادامه به وضعیت مدارس فرسوده شهرستان اشاره و بیان کرد: بر اساس افزایش جمعیت و بررسی‌های خوش‌بینانه با کمبود مدرسه مواجه هستیم و اکثر مدارس فرسوده و قدیمی هستند؛ بنابراین باید بودجه‌ای نیز برای ساخت مدارس جدید در نظر گرفته شود. معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان نجف‌آباد  گفت: در حال حاضر حدود ۴۱ طرح و پروژه عمرانی داریم که حدود ۱۰۸ میلیارد برای آن هزینه شده و دریکی از روزهای هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسند.  مباشری اضافه کرد: حدود چندپروژه کلنگ‌زنی داریم که شاخص آن‌ها پروژه ۶۰۰ واحدی اقدام ملی مسکن در شهر نجف‌آباد است. 
او تصریح کرد: مشکلات روستاهای بخش مهردشت و بخش مرکزی نیز در اولویت قرار دارند. مباشری اضافه کرد: با توجه به نزدیک‌بودن فصل مدارس زیرگذر شهید حججی در جاده نجف‌آباد به فولادشهر نیز یکی از پروژه‌هایی است که باید در تکمیل و ساخت آن را تسریع کرد.
 
لزوم رسیدگی به مشکلات معیشتی خبرنگاران
در ادامه این آیین، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نجف‌آباد نیز در سخنانی، با اشاره به وضعیت مطبوعات در شهرستان، گزارشی در این خصوص ارائه کرد و از فرماندار خواست تا به مشکلات معیشتی خبرنگاران رسیدگی شود. سیدحسن لوح موسوی افزود: در شهرستان در حال حاضر دو رسانه مکتوب
و چنــدپــایگـــاه خبـــری، ســرپـــرستـــی روزنامه‌های سراسری و استانی فعالیت می‌کنند.  او از تلاش خبرنگاران در یک سال گذشته قدردانی و تصریح کرد: خبرنگاران این شهرستان تاکنون به‌خوبی ایفای نقش کرده‌اند و در انعکاس وقایع شهرستان کوتاهی نداشته‌اند.
  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    عباس چیوایی

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط