دلال بزرگ فوتبال در تله عزرائیل

مینو رایولا، مدیر برنامه شناخته شده دنیای فوتبال در سن ۵۴ سالگی بر اثر بیماری کبدی درگذشت. این مرد ایتالیایی که مدیربرنامه بسیاری از بازیکنان مشهور دنیای فوتبال بوده است؛ یکی از ثروتمندترین و البته جنجالی‌ترین افراد در زمینه شغلی خود نیز به شمار می‌رفت.

تاریخ انتشار: 12:52 - شنبه 1401/02/17
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
no image

او در روزهای گذشته در بیمارستانی در شهر میلان بستری بود و حتی یک مرتبه نیز شایعه مرگ او منتشر شد اما خانواده‌اش این شایعه را تکذیب کرده بود، اما در نهایت ۳۰ آپریل، خوانواده رایولا در بیانیه‌ای که در حساب توییتری متعلق به او منتشر شد؛ رسما خبر درگذشت این مدیر برنامه شناخته شده فوتبالی را تایید کردند.

رایولا در ماه ژانویه به علت بیماری ریوی و کبدی در بیمارستان سن رافائله میلان  بستری شد و یک عمل جراحی را نیز پشت سر گذاشت. او بنا به نظر پزشکان برای مدتی باید تحت مراقبت‌های پزشکی مداوم قرار می‌گرفت، زیرا اوضاع جسمانی‌اش چندان مطلوب نبود

رایولا که اصالتی ایتالیایی داشت و در شهر ناچرا فلوری که در نزدیکی شهر ناپلواقع شده بود، به دنیا آمده بود در کودکی به همراه خانواده به هلند مهاجرت کرد. او در رستوران خانوادگیشان مشغول به کار شد و در نقش پیش خدمت رستوران به مردم سرویس می‌داد. او که به ۷ زبان زنده دنیا تسلط داشت، ۲ سال نیز در هلند حقوق خوانده بود و بسیار سریع توانست تجارت خود را راه‌اندازی کند. او در ابتدا شرکت اینتمزو را تاسیس کرد. او پس از این این به سوی ایجاد شرکت‌های ساخت و ساز خود رفت و توانست از این راه درآمد بسیار خوبی را برای خود ایجاد کند. او البته هیچ گاه نخستین شغل خود، یعنی رستوران داری را فراموش نکرد و پس از این مجددا به سوی تاسیس شعب رستوران خود رفت.

این مرد خاص دنیای نقل و انتقالات به مرور زمان به یکی از موفق‌ترین ایجنت‌های «مدیربرنامه‌های» جهان فوتبال تبدیل شد. وی پیش از مرگ مدیر برنامه بازیکنانی همچون زلاتان ابراهیموویچ، اریک‌هالند، آلسیو رومانیولی، ماریو بالوتلی، جی‌جی دوناروما، پل پوگبا، ماتیاس دلیخت، مارکو وراتی، روملو لوکاکو و بسیاری دیگر از بازیکنان سرشناس جهان فوتبال بوده است که جنجال‌های فراوانی را در نقل و انتقالات موکل‌های خود به راه می‌انداخت. رایولا در سال ۲۰۲۰ به عنوان بهترین ایجنت دنیای فوتبال معرفی شد.

رایولا مشهور به طلب کردن کمیسیون‌های گزاف از باشگاه‌هایی که خواهان بازیکنان موکل خود بود و بسیاری او را فردی پول‌ دوست می‌دانستند که برای کسب درآمد بیشتر دست به هر کاری می‌زند.

همانطور که گفته شد مینو رایولا، یکی از پرحاشیه و جنجالی ترین افراد در دنیای فوتبال بوده است. از زمانی که زلاتان ابراهیموویچ از بارسلونا جدا شد؛ رایولا چندین مرتبه به پپ گواردیولا حمله کرد. رایولا در مورد سرمربی کنونی منچسترسیتی گفت: پپ به عنوان مربی بسیار فوق العاده است اما به عنوان یک انسان، چیزی بیش از صفر مطلق نیست. او یک ترسو است، مثل سگ. و یک بار دیگر نیز بیان کرد: کرویف و گواردیولا باید با یکدیگر به بیمارستان روانی بروند، ساکت بنشینند و با هم کارت بازی کنند.

این ایجنت ایتالیایی در مورد رفتار کلوپ با بالوتلی نیز بیان کرد: در نهایت مدیران لیورپول پذیرفتند که رفتار کلوپ ناعادلانه بوده است. به عنوان مربی او را قضاوت نمی‌کنم هر چند که از نظر من مربی بزرگی است اما فکر نمی‌کنم که درک می‌کند که در مورد یک انسان صحبت می‌کنیم. ماریو رفتار مناسبی داشت، هرگز زمانی که از تمرین کنار گذاشته شد، اعتراضی نداشت. کلوپ در حق او بی عدالتی کرد و رفتارش مثل یک تکه آشغال بود.

رایولا حتی در مورد تیم ملی کشورش یعنی ایتالیا هم موضعی جنجالی داشت و گفته بود: تیم ملی ایتالیا حالم را به هم می‌زند؛ خیلی ضعیف هستند و ایده‌ای ندارند که چه کاری انجام می‌دهند.

فرگوسن در کتاب خود درباره‌ رایولا نوشته است: از همان لحظه‌ای که با او آشنا شدم به او بی اعتماد بودم. چند نفری در فوتبال هستند که من آ‌ن‌ها را دوست ندارم و مینو رایولا یکی از آن‌ها است.

رایولا نیز در جواب مرد اسکاتلندی گفته بود: شاید فرگوسن تنها کسانی را دوست داشته باشد که از او اطاعت می‌کنند. تصویر عمومی ‌و اینکه آدم‌ها درباره‌ی من چگونه فکر می‌کنند برایم اهمیتی ندارد؛ در این دنیا همیشه کسی وجود دارد که شما را دوست دارد و یا  به‌ خاطر آنچه می‌گویید یا انجام می‌دهید از شما متنفر است.

رایولا پیشتر روز ۲۸ آوریل و بعد از آنکه تقریبا تمام رسانه‌های مطرح ورزشی ایتالیا خبر فوت او را منتشر کرده بودند؛ در توییتی ضمن تکذیب خبر مرگش، اعلام کرده بود که بسیار از این شایعات عصبانی است و این دومین مرتبه‌ای بوده است که خبرنگاران طی ۴ ماه اخیر او را کشته‌اند.

اما به هر ترتیب این ایجنت جنجالی و البته ثروتمند جهان فوتبال با تایید خانواده او درگذشت و تسلیم بیماری شد.

 

 

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    امیرعباس شریفی