رژیم آنلاین در کنار پزشکان مجازی

رژیـم‌هــای تغذیه آنـلاین ایــن روزهــا سروصدای زیادی در اینستاگرام به پا کرده است؛ تاجایی که بلاگرها رژیم یک دکتر یا کارشناس تغذیه را تبلیغ می‌کنند و رسیدن به اندام ایدئال تا نوروز را به دنبال‌کنندگان خود وعده می‌دهند؛ البته این رژیم‌ها هزینه چندان پایینی ندارند؛ ولی آیا رژیم‌های تغذیه آنلاین، فرد را به اندام ایدئال خود می‌رساند؟ «بچه‌ها من با رژیم دکتر… موفق شدم دو هفته … کیلو کم کنم و کارشون عالیه!» این جملات و صدها نمونه شبیه به این، در تبلیغ‌های چاقی و لاغری در فضای مجازی منتشر می‌شود.

تاریخ انتشار: 09:35 - یکشنبه 1400/09/7
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
no image

عده‌ای از مشاوران تغذیه نیز خارج از فضای مجازی شهرت زیادی کسب کرده‌اند و حالا به مراجعه‌کنندگان از سراسر کشور درعرض چند ساعت رژیم غذایی آنلاین ارائه می‌دهند.
مهم نیست مطب دکتر یا مشاور تغذیه انتخابی شما در کجای ایران قرار دارد! این روزها بازار رژیم‌های غذایی آنلاین رونق پیدا کرده است و دکترهای تغذیه علاوه بر صفحه اینستاگرامی با هزاران دنبال‌کننده، یک سامانه آنلاین دارند تا با توجه به مشخصات درج‌شده فرد در سامانه، رژیم مناسب وی تنظیم کنند.

چگونه به وزن ایدئال برسیم؟

«اضافه‌وزن داری؟! از چاقی خود رنج می‌بری؟! نگران نباش! همین حالا پیج دکتر… را فالو کن و در سامانه ثبت‌نام کن تا رژیم موردنیاز در اختیارت قرار گیرد.» مخاطبان زیادی پس از دیدن این قبیل استوری و پست‌ها، صفحه شخص تبلیغ‌کننده را دنبال می‌کنند تا به وزن ایدئال خود برسند. این صفحه‌ها متعلق به دکتر یا کارشناسان تغذیه است که خارج از فضای مجازی و اینستاگرام هم شهرت زیادی پیدا کرده‌اند و مطب‌های لوکس و جذابی دارند. در این بین عده‌ای از آن‌ها شهرت خود را مدیون فضای مجازی به‌ویژه اینستاگرام و بلاگراهای تبلیغاتی هستند! جست‌وجو در اینترنت و فضای مجازی نشان می‌دهد محل مطب عده‌ای از دکترهای تغذیه معروف در اصفهان، عده‌ای دیگر در تهران، شیراز و… است؛ ولی محل مطب فرقی به حال مراجعه‌کننده ندارد؛ زیرا با ثبت‌نام در سامانه آنلاین مخصوص هر دکتر و پرداخت هزینه در عرض یکی دو ساعت رژیم افزایش یا کاهش وزن، رژیم ویژه ورزشکاری و بدن‌سازی، بارداری و امثال آن برای فرد ارسال می‌شود.
دکتر و متخصصان تغذیه نرخ متفاوتی برای انواع رژیم غذایی ارائه می‌دهند و این نرخ‌نامه ارتباط زیادی با شهرت و سابقه دکتر دارد. همچنین قیمت رژیم با توجه به دوره زمانی آن متفاوت است. رژیم‌های تغذیه معمولا یک‌ماهه و نهایت شش‌ماهه تنظیم می‌شود که هرچه فرد نیاز به افزایش یا کاهش وزن بیشتر داشته باشد، طول رژیم و هزینه آن افزایش می‌یابد. مشاهده‌ها و بررسی در اینترنت و فضای مجازی نشان می‌دهد قیمت یک رژیم غذایی ماهانه از 60 هزار تومان شروع می‌شود و به بیش از 100 هزار تومان می‌رسد. برای نمونه پس از ثبت‌نام در سامانه تغذیه دکتر کرمانی دو مدل بسته برای کاهش 10 تا 15 کیلوگرم طی یک دوره سه ماه پیشنهاد می‌شود. بسته تغذیه به تنهایی 435 هزار تومان و بسته تغذیه به همراه برنامه ورزشی 652 هزار تومان قیمت دارد. در این دو بسته، فرد باید هر دو هفته یک‌بار وزن خود را برای دریافت برنامه تغذیه جدید در سامانه ثبت کند. بنابراین قیمت رژیم‌های تغذیه آنلاین چندان پایین نیست؛ ولی کارشناسان تغذیه مجازی برای جذب دنبال‌کننده تخفیف‌های گوناگونی مانند بسته تخفیفی تناسب‌اندام تا عید نوروز، عید تا عید، رمضان و… ارائه می‌دهند تا مخاطبان پس از دیدن این تخفیف‌ها وسوسه شوند و رژیم غذایی دریافت کنند. برای مثال این روزها دکتر کرمانی تخفیف تا نوروز برای مراجعه‌کنندگان خود در نظر گرفته است و فرد باید بابت رژیم 435 هزار تومانی، 325 هزار تومان و به جای 652 هزار، 450 هزار تومان بپردازد. گاهی تخفیف‌های برنامه غذایی در قالب اشانتیون است؛ برای نمونه اکنون بعضی از متخصصان بابت رژیم سه ماه تا عید، برنامه رژیمی 13 روزه ایام نوروز را به مراجعه‌کنندگان آنلاین خود اشانتیون می‌دهند. بسته‌های غفاری دایت نیز این روزها مانند سایر دکترهای تغذیه مجازی در اینستاگرام سروصدای زیادی به پا کرده است و یک رژیم یک‌ماهه آن برای افزایش یا کاهش وزن بیش از 100 هزار تومان قیمت دارد. ولی اگر سری به صفحه بلاگراها بزنید به راحتی کد تخفیف غفاری دایت را در استوری روزانه آن‌ها مشاهده می‌کنید تا بابت رژیم یک‌ماهه با تخفیف 85 هزار تومان، دو ماهه 112 هزار تومان، سه ماهه 135 هزار تومان، چهار ماهه 157 هزار تومان، پنج ماهه 180 هزار تومان و شش‌ماهه 202 هزار تومان بپردازید. درمجموع تعداد دکتر و متخصصان تغذیه در فضای مجازی زیاد است و با جست‌وجوی عبارت «#رژیم_تغذیه_آنلاین» در اینستاگرام می‌توان صفحه آن‌ها را پیدا کرد. این متخصصان مجازی مدعی‌اند بسته‌های تغذیه به راحتی فرد را به وزن ایدئال خود می‌رساند و حتی مراجعه‌کننده می‌تواند درخواست پشتیبان آنلاین دهد تا جزئیات تغذیه وی در طول روز به صورت دقیق بررسی شود. همچنین پشتیبان‌ها در هر ساعتی از شبانه‌روز به پرسش‌های رژیمی فرد پاسخ می‌دهند. البته درخواست پشتیبان آنلاین به معنای پرداخت هزینه بالاتر است.

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    سعیده غفاری

برچسب‌های خبر