مشاغل پاییزی با شرایط دورکاری

شیوع ویروس کرونا از زمستان 98 بر وضعیت کار در حوزه‌های مختلف تأثیرگذار بود و تعداد زیادی از مشاغل از شیوه حضوری به دورکاری تغییر پیدا کردند. بررسی آگهی‌های استخدام اصفهان نشان می‌دهد باوجود گذشت حدود دو سال از هــمــه‌گـیــری ایــن ویــروس و شـروع واکسیناسیون، تعداد زیادی از کارفرمایان هنوز به استخدام نیروی کار برای دورکاری مــی‌پــردازنـد.

تاریخ انتشار: 09:48 - پنجشنبه 1400/08/27
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
no image

در بیشتر این آگهی‌های استخدام دورکاری حتی حقوق پایه اداره کار به متقاضی پیشنهاد نمی‌شود و دستمزد نیروی کار به‌صورت توافقی یا پورسانتی تعیین می‌شود؛ همچنین طبق جزئیات این آگهی‌ها نیروی کار باید از سابقه کاری یا مدرک تحصیلی برخوردار باشد؛ ولی جنسیت متقاضی به ندرت اهمیت دارد. اگر در شرایط کنونی به دنبال شغلی در خانه هستید، به راحتی می‌توانید حرفه موردنظر خود را پیدا کنید؛ البته باید فکر حقوق بالا، بیمه و مزایا را از سرتان بیرون کنید؛ زیرا مشاغل دورکاری در اصفهان درآمد بالایی ندارد.

آگهی‌های استخدام

بررسی آگهی‌های متنوع استخدام منتشرشده در روزنامه‌ها، سایت‌های اینترنتی و فضای مجازی در اصفهان حاکی از افزایش تعداد مشاغل دورکار در نیمه اول پاییز 1400 است و کارفرمایان بیشتر از هر زمانی به نیروی کار برای دورکاری نیازمندند. در این میان، بیشترین آگهی‌های استخدام دورکاری به بازاریابی اختصاص دارد. رتبه دوم آگهی‌ها دورکاری نیز به کارمند اداری تعلق می‌گیرد. منشی، مدرس، گرافیست و طراح نیز به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارد.

بازاریابی

33درصد آگهی‌های استخدام با شرایط دورکاری به مشاغل بازاریابی تلفنی اختصاص دارد. بررسی شرایط کاری بازاریابی دورکار در این آگهی‌ها نشان می‌دهد خبری از حقوق ثابت نیست و دستمزد به‌صورت توافقی یا پورسانتی تعیین مــی‌شــود. درصــورتــی‌کــه شــخــص بازاریاب در ماه موفق به فروش مبلغ بالایی از اجناس شرکت موردنظر از طریق دورکاری شود، می‌تواند حقوقی سه تا چهارمیلیون تومان دریافت کند. در آگهی‌های بازاریابی دورکار در اصفهان جنسیت، مدرک تحصیلی و حتی در بعضی از آگهی‌ها پایان خدمت متقاضی آقا اهمیتی ندارد؛ ولی سابقه کاری جزو شرایط استخدام بعضی از بازاریابی‌های دورکار است که متقاضی باید دست‌کم دو سال سابقه کار در حوزه بازاریابی داشته باشد.

کارمند  اداری

کارمند دورکار در دو سال گذشته با شیوع کرونا جای خود را در بین آگهی‌های اشتغال اصفهان باز کرده است و شرایط کاری مشابه کارمند حضوری دارد. در آگهی‌های پاییزی نصف‌جهان برای کارمند اداری دورکار، درآمدی معادل پایه حقوق اداره کار یا حقوق توافقی درنظر گرفته شده است. علاوه بر حقوق، بیمه و پاداش نیز به بیشتر کارمندان دورکار تعلق می‌گیرد. در آگهی‌های استخدام کارمند دورکار بیشتر به نیروی کار آقا نیاز است و هر فردی با حداکثر 30 و به‌ندرت 35 سال می‌تواند در این حوزه فعالیت کند.

منشی

18درصد از آگهی‌های استخدام دورکاری اصفهان مربوط به منشی است و شامل حال افرادی می‌شود که به کامپیوتر و فضای مجازی، به‌ویژه اینستاگرام تسلط دارند. در شمار زیادی از این آگهی‌ها حقوق بالایی، یعنی سه تا 10 میلیون تومان، پیشنهاد می‌شود؛ بعضی از کارفرمایان نیز حقوق را به صورت توافقی در آگهی قید کرده‌اند.
در آگهی‌های استخدام منشی دورکار، هر فردی با هر سن و مدرک تحصیلی می‌تواند در این حوزه فعالیت کند؛ ولی بیشتر به نیروی کار خانم نیاز است؛ همچنین وجود سابقه کار متقاضی تأثیری بر زمینه استخدام ندارد.

مدرس

آموزش آنلاین به‌دلیل همه‌گیری ویروس کرونا موجب شده است تعدادی از آگهی‌های استخدام دورکاری اصفــهــان مربوط به مدرس و معلم آنلاین باشد. در بین آگهی‌های استخدام تقاضا برای معلم زبان انگلیسی بیشتر ازسایر رشته‌هاست و مدرس برای تدریس آنلاین حداقل باید مدرک تحصیلی کارشناسی داشته باشد.  در آگهی‌های استخدام مدرس آنلاین، جنسیت متقاضی اهمیتی ندارد و حقوق به‌صورت توافقی تعیین می‌شود. البته بعضی موسسه‌ها در ابتدا مبلغی را از مدرس آنلاین دریافت می‌کنند تا او را وارد سامانه کرده و ارتباط با دانش‌پژوهان برقرار شود.

گرافیست و طراح

سهم آگهی‌های دورکاری در حوزه گرافیست و طراحی معادل 12درصد محاسبه شده است. حقوق ثابت و مشخصی به گرافیست و طراح مانند بیشتر مشاغل دورکاری تعلق نمی‌گیرد و همه‌چیز به توافق کارفرما و نیروی کار بستگی دارد؛ البته در تعداد کمی از آگهی‌های استخدام به گرافیست و طراح وعده حقوق بیش از سه‌میلیون تومان داده می‌شود.
طـبــق جــزئــیــات ایــن آگهــی‌هــای استخدام، جنسیت گرافیست دورکار اهمیتی ندارد؛ ولی متقاضی باید لیسانس گرافیک یا سابقه کاری در این حوزه داشته  باشد.

سایر مشاغل دورکار

9درصــد از آگهــی‌هــای استخدام دورکـاری بــه مــتــقــاضــیــان، کار در حــوزه‌هــایــی از قـبیــل ادمـیـن اینستــاگرامــی، تایپیست، مونتاژ ماکت‌های چوبی و… را پیشنهاد می‌دهد. مدرک تحصیلی و جنسیت در این مشاغل اهمیتی ندارد و حقوق به‌صورت توافقی و پورسانتی هرماه به حساب نیروی کار واریز می‌شود.

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    سعیده غفاری

برچسب‌های خبر