افزایش ارتباط مدیریت بهینه‌سازی با شهروندان

مدیریت بهینه‌سازی، تعمیرات و نگهداری تأسیسات شهری شهرداری اصفهان یکی از زیرشاخه‌های معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان است که از تأسیسات شهری و حوزه‌های ده‌گانه شهر اصفهان نگهداری می‌کند. مـدیـر بهیـنـه‌سـازی، تعمیرات و نگهداری تأسیسات شهری شهـرداری اصفهان گفت: مدیریت بهینه‌سازی شهرداری اصفهان وظیفه حفظ موضوع‌های ده‌گانه تأسیسات را بر عهده دارد که آب‌نماها، پساب، اچ‌اس‌ای همه پارک‌های شهر، روشنایی و نورپردازی، ارتباطات ســـیـار دکــل‌هـای مخابراتــی، مدیریت مـصــرف انـرژی، انــرژی‌هــای تجدیدپذیر خورشیدی، سرویس‌های بهداشتی، نگهداری و تعمیرات تأسیسات و مبلمان پـارک‌هـــا و ســاختمان‌های اداری‌خدماتی از وظایف اصلی این مدیریت است.

تاریخ انتشار: 09:41 - سه شنبه 1400/08/18
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
no image

سیدمهدی حسینی با اشاره به اینکه مدیریت بهینه‌سازی در سال‌های اخیر توسعه پیدا کرده است، تصریح کرد: وظیفه سیاست‌گذاری و تدوین شرح خدمات برعهده مدیریت بهینه‌سازی، تعمیرات و نگهداری تأسیسات شهری شهرداری اصفهان است؛ بسیاری از شهروندان فکر می‌کنند روشنایی پارک‌ها برعهده اداره برق است، اما این افراد باید بدانند که نورپردازی پارک‌ها، مساجد، میدان امام(ره) و کلیساها بر عهده ماست.
او با اشاره به اینکه نیازمند همراهی مردم هستیم تا بتوانیم خدمات بهتری ارائه کنیم، خاطرنشان کرد: باید اطلاعات لازم از طریق ما و رسانه‌ها به مردم داده شود تا از وظایف مدیریت بهینه‌سازی باخبر شوند و ما نیز در بهره‌برداری موفق شویم. برای آب‌نماهای سطح شهر تکنسین و کارگر نظافت‌کار داریم؛ پس اگر به ما اطلاع‌رسانی کافی شود می‌توانیم به‌سرعت برای حل مسائل تلاش کنیم.
مدیر بهینه‌سازی، تعمیرات و نگهداری تأسیسات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه بسیاری از مسائلی که با آن مواجه هستیم میان‌رشته‌ای است، خاطرنشان کرد: گاهی شهروندان با مشکلاتی مواجه می‌شوند و با سامانه137 تماس می‌گیرند که حدود یک روز طول می‌کشد تا مسئله شهروند به گوش ما برسد، امیدوارم راهکارهای خوبی در نظر گرفته شود تا بتوانیم در ارتباط با مردم قوی‌تر ظاهر شویم. کارکنان ما باید با شهروندان ارتباطات خوبی پیدا کند تا به نتایج خوبی برسیم. حسینی اضافه کرد: پاشنه‌آشیل این مجموعه، ارتباط با مردم است؛ پس در این راستا باید همه توان خود را به میدان بیاوریم تا به یک ارتباط درست با شهروندان برسیم. او اظهار کرد: سال گذشته 93 هزار مگاوات ساعت برق مصرف شده که مصرف سالانه شهرداری با یک روز کشور برابر است؛ همچنین با اقدامات اولیه که انجام شد توانستیم 20درصد از مصرف برق شهر را کاهش دهیم.
مدیر بهینه‌سازی، تعمیرات و نگهداری تأسیسات شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: اگر مشکلات مردم در مدت‌زمان کـوتـاهـی به مـا ابـلاغ شود، مـدیـریـت بهینه‌سازی برای حل آن به‌زودی اقدامات لازم را انجام خواهد داد که این کار قطعا رضایت مردم را نیز در بر خواهد داشت. حسینی خاطرنشان کرد: سال گذشته 50 میلیارد تومان برای 10 حوزه مربوط به این مدیریت هزینه شد که شامل نگهداری و بهره‌برداری آن‌ها می‌شود؛ به اعتقاد من باید تمام این هزینه‌ها به درستی انجام شود تا شهروندان از ما راضی باشند؛ البته مدیریت ما مظلوم واقع شده و دست‌تنهاست. او با بیان اینکه گاهی حاشیه‌هایی برای این مجموعه به وجود می‌آید، اظهار کرد: کشته‌شدن یک کودک در نزدیکی سی‌وسه‌پل یکی از این حواشی بود و سوءتفاهم‌هایی پیش آمد و همه مدیریت بهینه‌سازی را مقصر دانستند؛ اما پس از جلساتی که برگزار شد مشخص شد که برق‌گرفتگی وجود نداشته و تنها بی‌احتیاطی این کودک منجر به بروز چنین حادثه‌ای شده است. مدیر بهینه‌سازی، تعمیرات و نگهداری تأسیسات شهری شهرداری اصفهان از ایجاد ساختار یکپارچه نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه در تأسیسات و تجهیزات شهری مناطق ۱۵گانه خبر داد و گفت: گستره خدمات شهری در کلان‌شهر اصفهان در بیش از ۵۰۰ پارک شهری و محلی، عرصه‌های عمومی فضای سبز، آثار تاریخی، پل‌ها، مساجد و دیگر بناهای سطح شهر، مستلزم ایجاد بستر تأسیساتی گسترده‌ای است که به‌عنوان دارایی‌های فیزیکی شهرداری در بخش تأسیسات و تجهیزات شناخته می‌شود.

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    سیدمحمدمهدی هادیان

برچسب‌های خبر