اجرای مانور آواربرداری و اطفای حریق در اصفهان

مدیریت بحران استانداری و شهرداری اصفهان در نظر دارند مانور امداد و نجات با عنوان آواربرداری و اطفای حریق را چهارشنبه 5 آبان برگزار کنند. به همین مناسبت روز گذشته نمایندگانی از ارگان‌های مختلف برای بازدید از محل مانور گردهم جمع شدند و نظرات خود را بیان کردند.مدیر ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست سازمان قطار شهری اصفهان در این بازدید گفت: در ارزیابی و مکاتبه‌هایی که برای حفاری تونل کهندژ به ابن‌سینا انجام شده بود احتمال ریزش و فرونشست زمین پیش‌بینی و ایمنی‌های لازم در این راستا انجام شد. در همین راستا مانوری برای این موضوع برگزار می‌شود تا هنگام حادثه بتوانیم بین ارگان‌های خدماتی، امداد و نجات هماهنگی لازم را ایجاد کنیم.

تاریخ انتشار: 09:30 - سه شنبه 1400/08/4
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
no image

مهدی امیری تصریح کرد: این اقدامات موجب می‌شود تا هنگام بروز حادثه مردم کمترین آسیب را ببینند و زمان طلایی حوادث کاهش پیدا کند. مکاتباتی در این راستا انجام و در ابتدا سناریویی تدوین شد و با هماهنگی‌های لازم توانستیم این سناریو را پیشرفته‌تر از قبل آماده کنیم. او با بیان اینکه برای بهبود عملکرد نیروها چند جلسه با مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان برگزار شد، افزود: از مکان برگزاری مانور بازدید کردیم تا بتوانیم از نقطه‌نظرات نهادهای مختلف استفاده کنیم تا در هنگام مانور دچار مشکل نشویم. امروز تمرین دور میزی این مانور برگزار می‌شود و روز چهارشنبه این مانور آغاز خواهد شد.
مدیر ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست سازمان قطار شهری اصفهان خاطرنشان کرد: در هنگام حادثه فرونشست به نهادهای مربوط اطلاع‌رسانی می‌کنیم که البته سناریوی این برنامه توسط مدیریت بحران شهرداری و استانداری تأیید شده و آن‌ها روی این سناریو نظارت دارند. امیدوارم مانوری برگزار کنیم که در شأن اصفهان باشد و بتوانیم در هنگام بروز حادثه، عملکرد خوبی به نمایش بگذاریم.
امیری اضافه کرد: باتوجه به بازدیدهایی که در سطح شهر انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که مکانی در خیابان کهندژ (مقابل شفت کهندژ) را در نظر بگیریم تا مانور فرونشست، جست‌وجو، امداد و نجات، قطع منابع انرژی، حریق و ریزش آوار را در این مکان برگزار کنیم. بنرهایی در چند نقطه منطقه، نصب خواهیم کرد تا مردم در هنگام اجرای این مانور، نگرانی نداشته باشند. او ادامه داد: حادثه، حریق و فرونشست در این مکان (مقابل شفت کهندژ) ایجاد می‌شود و سه مصدوم احتمالی برای این مانور در نظر گرفته شده است؛ در هنگام آتش‌سوزی، سازمان آتش‌نشانی در محل حضور پیدا می‌کند و اطفای حریق را انجام می‌دهد، هلال‌احمر نیز در هنگام این مانور در صحنه حاضر می‌شود و به مصدومان نمادین، خدمت‌رسانی می‌کند. مدیر ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست سازمان قطار شهری اصفهان اظهار کرد: هنگام بروز حادثه منابع انرژی باید قطع شود؛ بنابراین در این مانور نیز با مسئولان دستگاه‌های مربوط مانند اداره گاز، برق، آب و مخابرات، مذاکراتی انجام شده تا همکاری لازم را با ما داشته باشند. سناریوی این مانور به دست تمام نهادهای مربوط رسیده است تا هر کدام از آن‌ها وظایف خود را هنگام مانور انجام دهند.

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    سیدمحمدمهدی هادیان

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط