کمبود نیرو چالشی برای دادگاه فولاد شهر

نشست خبری رئیس دادگاه بخش فولاد شهر با اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد. سید مسعود مسعودی فر در این نشست با تقدیر و تشکر از تلاش‌ها و زحمات بی شائبه قضات و کارمندان در راستای تحقق اهداف عالی قوه قضائیه در بخش فولاد شهر، اهم عملکرد، برنامه ها و مسائل مهم […]

تاریخ انتشار: 13:35 - دوشنبه 1401/04/6
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
no image
نشست خبری رئیس دادگاه بخش فولاد شهر با اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد. سید مسعود مسعودی فر در این نشست با تقدیر و تشکر از تلاش‌ها و زحمات بی شائبه قضات و کارمندان در راستای تحقق اهداف عالی قوه قضائیه در بخش فولاد شهر، اهم عملکرد، برنامه ها و مسائل مهم دستگاه قضایی بخش را تشریح کرد. او اظهار کرد: فلسفه و هدف از نظام اداری و قضایی خدمت به مردم، خدمت گزاری صادقانه به آنان و جلوگیری از ظلم و تعدی است و همه مسئولان به ویژه مسئولان دستگاه قضایی باید تلاش کنند تا در فرصت مسئولیت به بهترین نحو ممکن در راستای احقاق حق و اجرای عدالت قدم بردارند.
 مسعودی فر تصریح کرد: یکی از راه‌های کاهش ورودی پرونده ها به دادگاه ها، مشارکت مردم در صلح و سازش است؛ چراکه اگر اختلافی با صلح و سازش و آشتی ختم شود، ماندگارتر است تا اینکه این اختلاف در دادگاه و با حکم قضایی فیصله یابد. او با تاکید بر پیشگیری از وقوع جرم اظهار کرد: همه مسئولان و مردم در مسئله پیشگیری از وقوع جرم وارد شوند و از هر فرصتی برای نهادینه کردن این مقوله در جامعه با استفاده از فریضه امر به معروف و نهی از منکر استفاده کنند.
رئیس دادگاه بخش فولاد شهر با بیان اینکه انقلاب اسلامی متکی و مستحکم به بنیان‌ها و حمایت‌های مردمی است، افزود: مهمترین نقطه اتکای نظام حاکمیتی جمهوری اسلامی ایران استفاده از ظرفیت های مردمی به عنوان مهمترین خصیصه نظام دینی مردم سالار است. مسعودی فر با بیان اینکه در ماه حجم ورودی پرونده به دادگاه فولادشهر حدود ۱۰۰۰ پرونده است و تعداد چهار شعبه‌های رسیدگی فعال است، خاطر نشان کرد: کارکنان دادگاه فولادشهر با ایثار و از خودگذشتگی تا بعد از ساعات اداری به رسیدگی به پرونده ها می پردازند که خدایی نکرده حقی از کسی ضایع نشود که این جای تقدیر و تشکر دارد. او با بیان اینکه از زمان تاسیس دادگاه فولادشهر تاکنون ۲۸ هزار  پرونده وارد دادگاه بخش شده است، افزود: از این تعداد تا به امروز حدود ۲۲ هزار پرونده منتهی به صدور رأی و مختوم شده‌است. مسعودی فر با بیان اینکه حجم مراجعه کننده به دادگاه بخش فولاد شهر زیاد است و پرسنل دادگاه جوابگوی این حجم از مراجعه کننده نیست، تصریح کرد: از زمان افتتاح دادگاه تاکنون ۲۸هزار پرونده وارد دادگاه شده و اگر در بهترین حالت برای هر پرونده ۳ مراجعه کننده در نظر بگیریم در حدود ۹۰ هزار نفر در حدود یک‌سال و نیم گذشته به دادگاه فولادشهر مراجعه کرده اند که چهار قاضی پاسخ‌گوی این۹۰ هزار نفر مراجعه‌کننده بوده ‌است، یعنی حدود ۵ هزار ارباب‌رجوع در ماه و این نشان دهنده حجم زیادی از کار و از خودگذشتگی کارکنان دادگاه فولاد شهر است.
  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا