چشم مدعیان به فولادشهر

نتــیــجــه بـــه‌دســت‌آمــده در دیدار ذوب‌آهن و پرسپولیس علاوه بر اینکه برای دو تیم حائز اهمیت است، برای تیم‌های استقلال و سپاهان نیز مهم بوده و نقش مهمی در جدال تیم‌های در کورس قهرمانی ایفا می‌کند. در این دیدار که در چارچوب رقابت‌های هفته بیست‌وششم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور برگزار می‌شود.

تاریخ انتشار: 08:23 - دوشنبه 1401/02/19
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
no image
تیم ذوب‌آهن پس از دو سال که به‌واسطه شیوع کرونا از میزبانی هواداران خود محروم بود، در ورزشگاه فولادشهر و در حضور تماشاگران از سرخ‌پوشان تهرانی پذیرایی خواهد کرد. بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، تیم‌های لیگ برتری می‌توانند از ظرفیت 30درصدی ورزشگاه‌های خود استفاده کنند؛ بدین ترتیب از پنج‌هزار قطعه بلیت تعیین‌شده، ۹۰درصد به هواداران ذوب‌آهن و ۱۰درصد به طرفداران پرسپولیس اختصاص پیدا خواهد کرد.سامانه بلیت‌فروشی این دیدار از بعدازظهر روز گذشته شروع به کار کرد و هواداران بدون هیچ مشکلی اقدام به خرید بلیت کردند؛ البته تعیین قیمت 50هزارتومانی برای بلیت‌های این مسابقه، اعتراض‌هایی را از سوی هواداران فوتبال به‌دنبال داشته است.
ورزشگاه فولادشهر از چندی قبل برای حضور هواداران مناسب‌سازی شده و با توجه به گیت‌های تشخیص چهره که اخیرا نصب ‌شده است، ورود تماشاگرانی که واکسن کرونا تزریق نکرده باشند، امکان‌پذیر نیست.تیم ذوب‌آهن پس از چندهفته‌ای که روی دور برد افتاده بود و با کسب چندین پیروزی به وضعیتش در جدول رده‌بندی سروسامانی بخشید و حتی تا رتبه ششم نیز صعود کرد، به روال نوسانی سابق برگشت.گاندوهای اصفهانی که هفته گذشته مغلوب هوادار شدند، امشب به دیدار تیمی می‌روند که غلبه بر آن برای هواداران سپاهان نیز به اندازه هواداران ذوب‌آهن دل‌نشین است. هواداران تیم سپاهان از مهدی تارتار به‌واسطه باخت هفته پایانی پیکان در لیگ بیستم که مانع قهرمانی تیم محبوبشان شد، دلخور هستند و برخی از آن‌ها در پیج‌های اینستاگرامی از روال باخت همیشگی تیم‌های تارتار به سرخ‌ها گلایه‌مند هستند. ازلحاظ فوتبالی، پرسپولیس به‌واسطه بازیکنان سرشناس و ملی‌پوش، تیم مطرح‌تری محسوب می‌شود و قاعدتا برد این تیم برابر ذوب‌آهن چندان عجیب نیست؛ اما اگر امشب بتوانند یاران یحیی گل‌محمدی را در زمین فولادشهر زمین‌گیر کنند، باعث تغییر دیدگاه هواداران تیم سپاهان در خصوص این تیم خواهند شد. ذوب‌آهن فعلا 31 امتیازی است؛ اما با کسب سه امتیاز بازی با پرسپولیس می‌تواند به جهش چندپله‌ای و تک‌رقمی‌شدن امیدوار باشد.
پیکان‌سواری سپاهان
تیم سپاهان پس از تساوی خانگی مقابل استقلال، برابر تیم پیکان صف‌آرایی می‌کند و امیدوار به نتــیــجــه‌گرفــتــن تیم همشهری و کاهش فاصله امتیازی با تیم دوم جدول رده‌بندی است. شاگردان محرم نویدکیا پس از ناکامی در لیگ قهرمانان آسیا، تنها لیگ برتر را پیش رو دارند؛ البته در این رقابت‌ها هم فاصله با حریفان به اندازه‌ای زیاد شده است که عملا نمی‌توان شانسی برای رقابت زردهای اصفهانی در کورس قائل شد؛ حتی جبران فاصله هفت‌امتیازی با تیم پرسپولیس هم دشوار است؛ اما هواداران و جامعه رسانه‌ای انتظار دارند این تیم با بهترین عملکرد ممکن لیگ را به پایان برساند.
سپاهانی‌ها به‌جز تقابل با پیکان در روز دوشنبه، بازی حساس دیگری شنبه هفته آینده با پیروزی دارند که اهمیت بالایی دارد و بر سرنوشت رقابت بالای جدول هم تأثیر بسزایی خواهد داشت؛ ازاین‌رو محرم نویدکیا، سرمربی سپاهان، از بازیکنانش خواسته است تا پایان دیدار حساس هفته بیست‌وهفتم مقابل پیروزی از گفت‌وگو با رسانه‌ها پرهیز کنند تا بدین شکل تمرکز و آرامش تیم در این دو هفته بهتر حفظ شود.
تیم پیکان تهران که مجتبی حسینی را روی نیمکت دارد، با وجود بازیکنان کمترمطرحی که در اختیار دارد، توانسته است تا به این جای لیگ، بهتر از حد انتظار نتیجه بگیرد و رتبه هفتمی فعلی این تیم، عملکرد رضایت‌بخشی محسوب می‌شود.
پیروزی سپاهان در این دیدار تأثیری بر رتبه این تیم نخواهد داشت؛ اما می‌تواند در هفته‌های پایانی به کار این تیم بیاید؛ به‌ویژه اینکه تیم اصفهانی مصاف مستقیمی هم با تیم پرسپولیس دارد و پیروزی در این بازی شش‌امتیازی، می‌تواند معادله را به سود نماینده نصف‌جهان تغییر دهد. در یکی دیگر از دیدارهای مهم امروز هم تیم استقلال میزبان تیم شهرخودرو است و کسب پیروزی مقابل تیم قعرجدولی لیگ، کار دشواری برای شاگردان فرهاد مجیدی محسوب نمی‌شود.
 
 
 
  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    مهری مصور