تعطیلات به ذوب آهن نساخت

کمتر هواداری پیش‌بینی می‌کرد که ذوب‌آهنی‌ها بعد از پشت سر گذاشتن چندهفته درخشان در رقابت‌های لیگ برتر که با شکست تیم‌های قدرتمندی مثل فولاد، آلومینیوم و مس رفسنجان همراه شده بود، در یک بازی خانگی نه‌چندان سخت نتوانند به پیروزی برسند و سه‌امتیاز را تحویل نفت مسجدسلیمان بدهند.

 

تاریخ انتشار: 06:50 - پنجشنبه 1401/01/18
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
no image
تعطیلات عیدنوروز به بازیکنان ذوب‌آهننساخت و شاگردان مهدی تارتار در روزیکه باید سه امتیاز این بازی خانگی را به‌حساب خودشان واریز می‌کردند، مغلوب یک گل آفساید شدند تا نتوانندبه روند موفقیت‌آمیز چندهفته گذشته خودشان ادامه دهند؛ البته نباید این موضوع را هم فراموش کرد که تغییرات ایجـــــادشـــده در کـــادر فــنـــی نـــفــــت مسجدسلیمان و حضور رضا مهاجری بـــر روی نیـمــکـــت ایـــن تیـــم هــــم درنتیجـــه به‌دســـت‌آمــده بی‌تــأثیر نبود و مسجدسلیمانی‌ها با این سه امتیاز نشان دادند که همچنان برای خودشان شانس بقا در رقابت‌های لیگ را دارند.حبیب فرعباسی، دروازه‌بان ذوب‌آهن، در برابر تیم سابق خودش به میدان می‌رفت و طبیعی بود که از انگیزه‌های بسیار زیادی برای بسته‌نگه‌داشتن دروازه‌اش برخوردار باشد؛ اما نفتی‌ها چندموقعیت خطرناکبر روی دروازه فرعباسی ایجاد کردند و بر روی گل هم ضربه مهاجم نفت آن‌قدر خوب بود که فرعباسی نتوانست عکس‌العمل مناسبی بر روی آن داشته باشد. با این حال او در چندصحنه دروازه تیمش را از بازشدن نجات داد و نمره قبولی دریافت کرد.حــامــد نورمحمـــدی، مـــدافــع آخـــر ذوب‌آهن: بعد از پشت‌سرگذاشتن روزهای سخت با ظاهری متفاوت در ترکیب تیمش به میدان رفته بود و آن‌طور که بایدوشاید نتوانست اوضاع خط دفاعی ذوب‌آهن را سروسامان دهد. همین‌که تیم نه‌چندان‌قدرتمند نفت صاحب چندموقعیت خطرناک بر روی دروازه ذوب‌آهن شد، نشان می‌دهد که خـط دفــاعی ذوب‌آهــن با رهبـــری نورمحمدی آن خط دفاعی چندهفته گذشته نبوده است.
سیدمحمد قریشی: تبدیل به یکی از مدافعان اصلی تیم مهدی تارتار شده و در مقــابل نفــت مسجــدسلیــمان هم اگربــدشانــس نبـــود، در همــان نیمـــه اول می‌تــوانست گل برتــری تیمــش را به‌ثمر برساند و شاید با همین گل ذوب‌آهن می‌توانست درنهایت به سه امتیاز هم برسد؛ اما باید به عملکرد خوب قریشی در این بازی اشاره کرد که در هنگام ارسال ضربات ایستگاهی حضوری بسیار موفق و مطمئن در محوطه جریمه حریف داشت.
سجاد دانایی: هرچند که بنابر نظر کارشناسان گل نفت مسجدسلیمان در موقعیت آفساید به ثمر رسید؛ اما از سجاد دانایی انتظار می‌رفت که به‌عنوان یک بازیکن فیزیکی درصحنه گل فشار بیشتری به مهاجم نفت وارد کند و به او اجازه ندهد که بعد از یک استپ، ضربه نهایی را به توپ وارد کند. بااین‌وجود دانایی در موقعیت گل کمی تعلل کرد تا درنهایت همین اشتباه بتواند منجر به شکست ذوب‌آهن شود.
مسعود ابراهیم‌زاده: کاپیتان باتجربه ذوب‌آهن در نیمه اول نمایش بهتری از خودش به‌جا گذاشت؛ بااین‌حال انتظار می‌رفت که ابراهیم‌زاده بتواند در برابر هــافبــک‌های نه‌چنـــدان ســـرشنـــاس و قدرتمند نفت عملکرد بهتری از خودش به نمایش بگذارد که این‌طور نشد و همین موضوع فرصت را برای خوزستانی‌ها فراهم کرد تا با سه امتیاز زمین فولادشهر را 
ترک کنند.
سینا  اسدبیگی: بسیار دونده و جنگنده در درون زمین حاضر شد و مصدومیت او از ناحیه صورت هم نشان داد که این بازیکن ݣݣچیزی برای تیمش در درون زمینکم نمی‌گذارد؛ ولی یک اشتباه از جانب ذوب‌آهنی‌ها کافی بود تا سه امتیاز شیرین و ارزشمنــد از دستــرس شاگــردان تــارتـار خارج شود.حسین شنانی: شنانی در مقابل نفت مسجدسلیمان بازیکن همیشگی نبود و نتـوانست از تکنیـک خــودش به‌نفع ذوب‌آهناستفاده کند؛ البته شنانی نبایدفراموش کند که جایگاه به‌دست‌آمده درترکیب اصلی ذوب‌آهن را مدیون تلاش‌ خودش بوده و اگر در هفته‌های آینده کمی بیش‌ازحد نسبت به این جایگاه مطمئن شود، ممکن است که دوباره به روی نیمکت تیمش تبعید شود.
سجاد جعفری: جعفری عملکرد خوبی در ترکیب ذوب‌آهن نداشت و همین موضوع باعث شد که در آغاز نیمه دوم جای خودش را به صادق صادقی بدهد. از بازیکن ریزنقش و تکنیکی مثل او انتظار می‌رود که در بازی‌های این‌چنینی کمک بیشتری به تیمش بکند؛ بااین‌وجود جعفری در برابر نفت نتوانست خودش را به حریف تحمیل کند.
محمد خدابنده‌لو: از هافبک تکنیکی و خلاق ذوب‌آهنی‌ها چیز خاصی در برابرنفت مسجدسلیمان دیده نشد و همین مسئله عاملی بود تا خدابنده لو در ۱۰ دقیقه پایانی بازی را از روی نیمکت ذوب‌آهن دنبال کند. بدون شک این ضعیف‌ترین نمایش خدابنده‌لو در چندهفته اخیر بود که فرصت را برای پیروزی نفت فراهم کرد.
سجاد عاشوری: بازیکن دونده و خلاقی است؛ اما این سؤال وجود دارد که چرا آشوری باوجود این‌همه فرصتی که نصیبش می‌شود امکان باز کردن دروازه رقبای ذوب‌آهن را پیدا نکرده  است؟ بدون شک این یک نقطه‌ضعف بزرگ برای بازیکنی مثل او  است. آشوری در برابر نفت هم یک‌بار فرصت گلزنی داشت که ضربه‌اش به هدف ننشست و دقایقی بعد هم زمین بازی را ترک کرد.
سعید باقرپسند: انتظار می‌رفت که خط آتش ذوب‌آهن بتواند در برابر یکی از ضعیف‌ترین خطوط دفاعی لیگ برتر به گل برسد؛ اما باقر پسند برخلاف مسابقات قبلی نمایش خوبی در ترکیب تیمش نداشت و همین موضوع باعث شد تا پای او به گل باز نشود، ولی او همچنان گزینه اصلی و مطمئن تارتار در خط حمله ذوب‌آهن خواهد بود.
  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    مسعود افشاری

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط