انتظار اصفهانی‌ها از دور برگشت

رقابت‌های دور برگشت لیگ برتر فوتبال در فصل بیست‌ویکم امروز و فردا در حالی با برگزاری رویدادهای مختلف پیگیری می‌شود که هر دو تیم سپاهان و ذوب‌آهن با اندیشه‌های متفاوتی پای در لیگ می‌گذارند؛ سپاهان برای بازگشت به جمع مدعیان و کسب سهمیه آسیایی و نیم‌نگاهی به قهرمانی و تیم ذوب‌آهن برای دورشدن از منطقه خطر و حضور در جمع تیم‌های میانه جدولی.

تاریخ انتشار: 09:57 - شنبه 1400/11/23
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
no image

در هفته هفدهم لیگ، تیم سپاهان امروز میزبان تیم نفت مسجدسلیمان است و تیم ذوب‌آهن نیز در آخرین دیدار این هفته به مصاف تیم استقلال تهران می‌رود. بر این دو دیدار و آخرین وضعیت اصفهانی‌ها در نقل‌وانتقال‌های زمستانی مروری خواهیم داشت.

امید به تکرار برد دور رفت

سپاهان در هفته دوم لیگ در حالی در خوزستان مقابل نماینده مسجدسلیمان صف‌آرایی کرد که مدعی شماره یک قهرمانی محسوب می‌شد و برد سه بر صفر در خانه حریف در پایان بازی رفت، مهر تأییدی بر این مدعا زد؛ اما برای بازی برگشت شرایط زردها متفاوت است.
تحمل شش باخت (با احتساب باخت در زمین به گل گهر) در 16 هفته سپری‌شده از لیگ، باعث شده تیم سپاهان با تیم صدرنشین 9 امتیاز اختلاف پیدا کند. جبران 9 امتیاز در 14 هفته باقی‌مانده از لیگ، کار چندان ساده‌ای نیست؛ آن‌هم در شرایطی که تیم استقلال صدرنشین در نیم‌فصل هم تیمش را تقویت کرده است و بخت اول قهرمانی در این فصل محسوب می‌شود.انتظار قهرمانی از سپاهان عقب‌مانده از کورس رقابت سرخابی‌ها، منطقی نبوده و البته چندان هم شدنی نیست؛ هرچند نمی‌توان احتمال آن را نادیده گرفت. همچنان‌که تیم سپاهان در نیم‌فصل لیگ چهاردهم، شش امتیاز با تیم صدرنشین فاصله داشت، اما در پایان لیگ قهرمانی را از آن خود کرد.
با توجه به فاصله 9 و 6امتیازی سپاهان با دو تیم بالانشین جدول رده‌بندی، کسب سهمیه آسیایی اولویت اول این تیم در ادامه لیگ خواهد بود؛ به‌ویژه اینکه زردها از جام حذفی کنار رفته‌اند و سهمیه آسیایی لیگ، تنها مسیر پیش روی آن‌هاست. تیم سپاهان در نقل‌وانتقال‌های نیم‌فصل تحرک خاصی نداشت و جدایی محمدرضا خلعتبری و پیوستنش به تیم فولاد خوزستان، مهم‌ترین رخداد این تیم برای نیم‌فصل دوم بود؛ اما تصمیم به جدایی دو بازیکن از تیم‌هایشان، معادله را طور دیگری تغییر داد.
رشید مظاهری پس از جدایی از استقلال، راهی اصفهان شد تا کادر فنی سپاهان که یک نیم‌فصل به کریستوفر کنت فرصت دادند و تا جایی که امکان داشت از این دروازه‌بان اتریشی حمایت کردند، به گزینه دیگری برای دروازه فکر کنند.میلاد جهانی هم که در سه نیم‌فصل حضورش در تیم ذوب‌آهن، نتوانست یک بازیکن در اختیار تیم باشد و همواره داعیه جدایی داشت، به‌عنوان بازیکن آزاد با باشگاه سپاهان مذاکره کرد و راهی این تیم شد؛ اما قضاوت در خصوص این وینگر را باید به مستطیل سبز واگذار کرد.

امید به جبران مافات دور رفت

با توجه به رتبه یازدهمی تیم ذوب‌آهن در پایان هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال، تلاش این تیم برای نزدیک‌نشدن به جمع قعرنشینان لیگ، اهمیت زیادی دارد؛ اما کسب رتبه تک‌رقمی در پایان لیگ، اتفاق دور از انتظاری نیست.
ذوبی‌ها در نیم‌فصل اول بهتر از لیگ بیستم ظاهر شدند، اما عملکردشان در حد انتظار از مهدی تارتار و بازیکنانی که در اختیار دارد، نبود. این تیم فردا میهمان تیم استقلال است و جبران مافات باخت خانگی دو بر صفر در دور رفت، بهترین نتیجه برای این تیم در دوران ازسرگیری لیگ خواهد بود؛ ضمن اینکه گرفتن سه امتیاز از صدرنشین، کمک بزرگی به تیم همشهری خواهد کرد. شهاب گردان و مرتضی خراسانی و بابامحمدی بازیکنانی هستند که جایی در افکار تاکتیکی مهدی تارتار نداشتند و برای نیم‌فصل دوم تصمیم گرفتند شانسشان را در تیم‌های دیگر امتحان کنند؛ ایوان مارکوویچ هم با فسخ قراردادش، به‌صورت توافقی از این تیم جدا شد تا این جمع به همراه میلاد جهانی، جداشده‌های ذوب‌آهن لقب بگیرند.
سجاد آشوری، سعید باقرپسند و محمدامین درویشی نیز بازیکنانی بودند که در روزهای اخیر پیوستنشان به ذوب‌آهن قطعی شد و صادق صادقی نیز با جدایی از تیم پدیده، راهی اصفهان شد تا در صورت جلب نظر موافق کادر فنی تیم ذوب‌آهن، در ترکیب این تیم برای نیم‌فصل دوم به میدان برود. استقلالی‌ها با فرهاد مجیدی و انگیزه بالا آماده ازسرگیری دوباره لیگ هستند و تیم ذوب‌آهن نیز در بد موقعیتی با این تیم مواجه شده است؛ اما نتیجه به‌دست‌آمده در این بازی برای تیم اصفهانی و مربیانش اهمیت بالایی دارد؛ هرچند روابط‌عمومی باشگاه هرگونه خبری در خصوص تغییرات در کادر فنی این تیم را تکذیب کرده است.

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    مهری مصور

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط