ذوب‌آهن با گل و برد آشتی کرد

هفته بیستم لیگ برتر فوتبال با یک تساوی و یک برد برای فوتبال اصفهان همراه بود و پس از تساوی دو بر دو سپاهان مقابل تراکتورسازی، ذوب‌آهنی‌ها در خوش‌موقع‌ترین زمان ممکن به تور قعرنشین رقابت‌های لیگ برتر خوردند تا بعد از هفت بازی متوالی در جریان رقابت‌های لیگ و جام حذفی بتوانند به یک برد مهم در برابر حریف خود دست پیدا کنند. البته شاید حرف‌زدن از  پدیده به‌عنوان حریف مستقیم ذوب‌آهن در راه بقا در لیگ آن‌چنان منطقی نباشد، ولی بااین‌حال ذوب‌آهنی‌ها با شکست حریف مشهدی‌شان شرایط بهتری در جدول رده‌بندی پیدا کردند. این برد می‌تواند فشارها را از روی دوش مهدی تارتار بردارد. سرمربی ذوب‌آهن که در روزهای گذشته با حمایت قاطع مدیرعامل تیمش هم روبه‌رو شده بود، با این پیروزی نشان داد که همچنان می‌توان به عملکرد او در رقابت‌های لیگ امسال امیدوار بود.

تاریخ انتشار: 23:45 - سه شنبه 1400/12/10
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
no image

حبیب فرعباسی: پدیده زور لازم برای نزدیک‌شدن به دروازه ذوب‌آهن و ایجاد خطر روی دروازه حبیب فرعباسی را نداشت و تنها در چند مرحله شوت‌های از راه دور بازیکنان این تیم حبیب فرعباسی را وادار به شیرجه کرد تا دروازه‌بان ذوب‌آهن روز آرامی‌ را پشت سر بگذارد؛ اما پنالتی ثانیه‌های پایانی باعث شد کلین‌شیت فرعباسی از بین برود.
سید محمد قریشی: بعد از هفت بازی گل‌نزدن این پیش‌بینی وجود داشت که یکی از مهاجمان ذوب‌آهن بتواند طلسم ناکامی‌های این تیم را بشکند؛ اما قرعه به نام سید محمد قریشی افتاد تا در روزی که ذوب‌آهن دو مدافع اصلی خود را در اختیار نداشت، این بازیکن بتواند با زدن یک گل ارزشمند، شادی دوباره را به بازیکنان تیمش و البته حامد نورمحمدی هدیه کند.
امیر شبانی: بعد از اخراج عجیب‌غریبش در بازی مقابل صنعت نفت آبادان دوباره این فرصت را پیدا کرد تا در روز غیبت مدافعان میانی ذوب‌آهن در ترکیب تیمش به میدان برود. او این بار مانند دفعه قبل دچار اشتباه نشد تا خط دفاعی ذوب‌آهن یک روز خوب را در مقابل پدیده پشت سر بگذارد و شبانی هم نقش مهمی در این پیروزی ایفا کند.
سجاد دانایی: در روزهایی که هواداران سپاهان به فیزیک و استیل خاص عزت‌الله پورقاز انتقادهای زیادی وارد می‌کنند، به نظر می‌رسد این مدل انتقادها باید به سجاد دانایی، ‌هافبک سمت راست ذوب‌آهن هم وارد شود. با وجود اینکه او بازیکن دونده و پرتلاشی است، فیزیک ظاهری‌اش شباهت آن‌چنانی به فوتبالیست‌ها ندارد و بهتر است کمی ‌بیشتر روی این موضوع برنامه‌ریزی کند.
مسعود ابراهیم‌زاده: او باتجربه‌ترین بازیکن تیمش در بازی مقابل پدیده بود و مانند بازی‌های قبلی، نفوذ‌های زیادی را در محوطه جریمه حریف انجام داد. او یک ‌بار در نیمه اول می‌توانست از داخل محوطه جریمه دروازه پدیده را باز کند، ولی با این حال او هم روز خوبی را پشت‌سر گذاشت و توانست نمره قبولی در این بازی بگیرد.
پوریا پورعلی: دوندگی بسیار زیادی در ترکیب تیمش داشت و توانست جای خالی مدافعان ذوب‌آهن را در این بازی پر کند. پورعلی از آن دسته بازیکنانی است که در بازی‌های همراه با پرس می‌تواند عملکرد بسیار خوبی از خودش به نمایش بگذارد.
سینا اسدبیگی: بعد از چند بازی غیبت دوباره در ترکیب اصلی ذوب‌آهن قرار گرفت و همین موضوع انگیزه او را بسیار زیاد کرد تا بتواند جای خودش را در این ترکیب حفظ کند. یک بار در نیمه اول، ضربه سر اسدبیگی به تیر دروازه پدیده برخورد کرد و در بقیه دقایق مسابقه در میانه میدان نمایش بسیار خوبی از خود به جا گذاشت.
محمدحسین اسلامی: در هفته‌هایی که ذوب‌آهن نمایش آن‌چنان خوبی در رقابت‌های لیگ برتر نداشت، اسلامی ‌یکی از پدیده‌های مهدی تارتار بود که به ترکیب این تیم اضافه شد و در پست ‌هافبک به خوبی جای خودش را در بین بازیکنان ذوب‌آهن پیدا کرد. دوندگی بسیار زیاد و پیگیری او در میانه میدان باعث شده است بتواند به یکی از مهره‌های اصلی تارتار تبدیل شود.
حسین شنانی: بازیکنان پدیده شانس آن‌چنان زیادی برای مقاومت در مقابل تیم تکنیکی حسین شنانی نداشتند. همین موضوع باعث شد او در جریان بازی هر کاری که دلش بخواهد در برابر پدیده انجام دهد. البته گاهی اوقات شنانی بیش از اندازه از سبک فانتزی استفاده می‌کند و همین موضوع باعث می‌شود موقعیت‌های مناسبی از ذوب‌آهن هدر رود.
سجاد عاشوری: خرید ذوب‌آهنی‌ها در نیم‌فصل دوم تبدیل به ‌هافبک طراح و بازی‌ساز این تیم شد. حضور او در پشت ضربات ایستگاهی یکی از عوامل خطرسازی ذوب‌آهن در محوطه جریمه حریفان است؛ اما از آشوری بعید بود که تک‌به‌تک بسیار خوبی را که در نیمه دوم به دست آورد، از دست بدهد. این موضوع شاید باعث شد در نیمه دوم تعویض شود؛ ولی انتظار می‌رود او بیشتر از این‌ها قدر موقعیت‌هایش را بداند.
سعید باقرپسند: مهاجمی ‌که برای حل مشکلات ذوب‌آهن در خط حمله خریداری شده است، سرانجام توانست اثرگذاری‌اش را بر این بازی نشان دهد. او با یک ضربه زیبا و دقیق که نشان از هوشمندی‌اش داشت، توانست خیال ذوب‌آهن را برای پیروزی در مقابل پدیده راحت کند. باقرپسند با این گل فشارها را از روی دوش خود برداشت و انتظار می‌رود در هفته‌های آینده از او کیفیت بهتری در ترکیب ذوب‌آهن ببینیم.

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    مسعود افشاری

برچسب‌های خبر