تارتار روی پله تک‌رقمی

تیم فوتبال ذوب‌آهن با برتری مقابل فجر سپاسی هفته شیرین فوتبال اصفهان را تکمیل کرد تا شاگردان تارتار با کسب دومین برد متوالی در رقابت‌های لیگ برتر بعد از مدت‌ها به رتبه نهم جدول لیگ برسند. این پله تک‌رقمی در شرایطی نصیب ذوب‌آهن شده که هواداران این تیم در طول لیگ بیست‌ویکم فشار زیادی را متحمل شدند و حتی کار به مرحله نخواستن مهدی تارتار هم کشیده شد؛

تاریخ انتشار: 12:40 - چهارشنبه 1400/10/15
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
no image

 بااین‌حال، سرمربی جوان و باتجربه ذوب‌آهن نشان داد که سبک و سیاق بازی در لیگ برتر فوتبال ایران را به خوبی می‌شناسد و برتری ذوب‌آهن در برابر فجر باعث شد تا نماینده فوتبال اصفهان به یکی از موفق‌ترین تیم‌های این چند هفته اخیر فوتبال ایران تبدیل شود. به‌هرحال از این هفته به بعد هیچ بهانه‌ای از جانب سرمربی ذوب‌آهن قابل‌قبول نیست و تیمی که توانسته رقبایی مثل تراکتور و فجرسپاسی را شکست دهد، بدون تردید ظرفیت بسیار زیادی برای رسیدن به رتبه‌های بالاتر جدول لیگ هم خواهد داشت و هواداران ذوب‌آهن در هفته‌های آینده باید به این تیم امیدوار باشند.

حـبـیــب فــرعــبـاســی: خـط تـهـاجـمـی فجرسپاسی آن‌قدر زور نداشت که حتی برای یک‌بار بتواند حبیب فرعباسی را مجبور به انجام یک واکنش جدی کند و دروازه‌بان ذوب‌آهن روز آرامی را پشت سر گذاشت تا یک کلین‌شیت در آمار خودش ثبت کند. البته فرعباسی آن‌قدر بازی را ساده گرفته بود که در دو مرحله با کنترل نه‌چندان‌مطمئن توپ‌های هوایی نزدیک بود دروازه تیمش را با خطر روبه‌رو کند که خوشبختانه به‌خیر گذشت.
حـامـد نـورمـحـمـدی: همین که خط تهاجمی فجر امکان نزدیک‌شدن به دروازه فرعباسی را پیدا نکرد، نشان می‌دهد که خط دفاعی ذوب‌آهن روزی بسیار خوب را در مقابل حریف شیرازی داشته و نورمحمدی به‌عنوان فرمانده خط دفاعی یکی از بازی‌های خوبش در طول لیگ امسال را به نمایش گذاشت.
آرمان قاسمی: قاسمی بعد از گلزنی در دو بازی متوالی جام حذفی و لیگ، این‌بار وظیفه خودش را به میلاد جهانی سپرد تا بیشتر مشغول انجام کارهای دفاعی باشد؛ البته پنالتی هم نصیب ذوب‌آهن نشد تا این مدافع باتجربه هنرش را روی زدن ضربات پنالتی نشان دهد؛  باوجوداین، قاسمی هم روز بسیار موفقی را در برابر فجر پشت سر گذاشت.
سیدمحمد قریشی: اگر بتواند از بند مصدومیت‌های متوالی‌اش نجات پیدا کند، بازیکنی بسیار خوب و باکیفیت در ترکیب ذوب‌آهن است. قریشی بسیار بدشانس است و زمانی که می‌خواهد در ترکیب تیمش جا بیفتد درست مانند بازی مقابل فجر با یک مصدومیت بد موقع روبه‌رو می‌شود و شاید این موضوع عملکرد کلی او در طول این فصل را تحت تأثیر قرار دهد.
مسعود ابراهیم‌زاده: بازی نه‌چندان سنگین ذوب‌آهن در برابر فجر فرصت مناسبی برای احیای دوباره بازیکنان باتجربه ذوب‌آهن بود و ابراهیم‌زاده هم به‌عنوان کاپیتان اصفهانی‌ها عملکرد خوبی در این بازی داشت؛ البته او بدشانس بود که در نیمه اول ضربه‌ای که به سبک مارکو فن باستن روانه دروازه فجر کرد با فاصله بسیار کم نسبت به دروازه راهی اوت شد.
سجاد دانایی: در سمت راست زمین ذوب‌آهن بسیار دونده و پرتلاش ظاهر شد و البته نقشی ویژه هم در شادی‌های بعد از گل تیمش ایفا کرد. دانایی از آن دست بازیکنان جوانی است که می‌توان به آینده او امیدوار بود و ذوب‌آهنی‌ها باید همچنان منتظر درخشش او در طول این فصل باشند.

پوریا پورعلی: در خط هافبک ذوب‌آهن بسیار دونده و پرتلاش ظاهر شد و البته سبک بازی او به‌گونه‌ای است که زیاد به چشم تماشاگران تلویزیونی نمی‌آید؛ باوجوداین، پورعلی هم روز موفقی را مقابل فجر پشت سر گذاشت.
محمد سلطانی‌مهر: چند مرحله با شوت‌هایش از پشت محوطه جریمه دروازه فجر را تهدید کرد و البته بدشانس هم بود که نتوانست یکی از زیباترین گل‌های لیگ را روی پاس پشت پای میلاد جهانی به ثمر برساند؛ به‌هرحال، سلطانی‌مهر در ابتدای نیمه دوم جایش را به سجاد جعفری داد تا شاید سرعت و تکنیک جعفری بتواند دروازه فجر را با خطرات بیشتری روبه‌رو کند.

مـحـمــد خــدابـنـده‌لو: بازی بـسـیـــار تأثیرگذاری به نمایش گذاشت و روی گل اول ذوب‌آهن حرکت تکنیکی او باعث شد تا جهانی بتواند دروازه فجر را باز کند. البته خدابـنـده‌لو یک‌بار هم در نیمه دوم این فرصت را داشت تا با ضربه‌ای دقیق روی پاس جهانی گل دوم تیمش را به ثمر برساند که بی‌دقت عمل کرد.
مـیـلاد جـهـانـی: بازیکن باتـجـربـه ذوب‌آهن ستاره تـیـمـش در مـقـابـل فجرسپاسی بود و خوشحالی او بعد از زدن گل دوم به خوبی نشان می‌داد که جهانی در این مدت چه فشاری را تحمل کرده است. سرمربی ذوب‌آهن بعد از زدن گل دوم جهانی را تعویض کرد؛ بااین‌حال ستاره گـران‌قـیـمـت ذوب‌آهـنـی‌هـا با درخشش در این بازی به نوعی بازگشت دوباره‌ای به لیگ داشت. ذوب‌آهنی‌ها باید منتظر بمانند تا او در هفته‌های آینده هم اثرات این درخشش را در بازی‌های بعدی تیمش نشان دهد.
رضا خالقی‌فر: فجرسپاسی یکی از تیم‌های سابق خالقی‌فر بود و شاید به همین خاطر او در تـرکـیـب فیکس تیم ذوب‌آهن قرار گرفت تا در برابر شیرازی‌ها بدرخشد؛ ولی خالقی‌فر موقعیت آن‌چنانی در برابر فجر پیدا نکرد و البته نقش مهم او جلوگیری از فریادهای اعتراض‌گونه میلاد جهانی بعد از گل دوم بود که نشان داد خالقی‌فر تجربه مناسبی در این زمینه دارد.

 

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    مسعود افشاری