پرنده سخن‌گو!

مرغ مینا  (Common Myna)  از خانواده سارها پرنده‌ای آشنا برای بیشتر مردم کشورمان است. در گذشته، زیستگاه اصلی آن‌ها  کشور هندوستان بوده و نام مینا با ریشه سانسکریت از زبان هندی وارد انگلیسی و فارسی شده است.

تاریخ انتشار: 07:18 - یکشنبه 1400/04/27
مدت زمان مطالعه: < 1 دقیقه
no image

 متأسفانه به دلیل قدرت تقلید صدا، از پرندگان موردعلاقه انسان‌ها جهت نگهداری در قفس است؛ ولی قطعا دیدنش به‌صورت آزاد در طبیعت و شنیدن صداهای جالبی که تولید می‌کند، لذتی دوچندان دارد.
این پرنده با سرسیاه، بدن قهوه‌ای، لکه سفید روی بال، منقار و دور چشم زرد قابل‌شناسایی است. هنگام پرواز، لکه سفید زیر بال به‌خوبی قابل‌مشاهده است. نر و ماده شبیه به هم بوده و در طول عمر تنها یک همسر اختیار می‌کنند. بااینکه در گذشته میناها فقط در مناطق جنوبی کشور حضور داشتند، در حال حاضر زیستگاه آن‌ها تا مناطق مرکزی و غربی هم گسترش پیداکرده و با توجه به قدرت سازگاری بالا، در شهرهای بزرگ نظیر تهران و اصفهان هم قابل‌مشاهده هستند.
 زیستگاه آن‌ها مناطق شهری و روستایی، باغ‌ها و مزارع بوده و در بسیاری از پارک‌ها و باغ‌های شهر اصفهان نظیر پارک جنگلی ناژوان در تمام فصول سال حضور دارند. این پرندگان زیبا لانه خود را از بین حفره‌های طبیعی و مصنوعی داخل درختان و دیوارها انتخاب می‌کنند و ازنظر تغذیه، همه‌چیزخوار محسوب می‌شوند.

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    امین اخوت

برچسب‌های خبر