حمایت از شهروندان دیابتی در نجف‌آباد

زندگی حدود 2500 شهروند نجف‌آبادی وابسته به تزریق انسولین است. ایوب شاپوری، مدیرعامل انجمن خیریه دیابت جنان، با اشاره به اینکه محور اصلی فعالیت این خیریه، پیشگیری از بیماری دیابت است، گفت: متأسفانه بیماری دیابت در برخی موارد علائم ظاهری ندارد. جمعیت بالای 30 سال شهرستان نجف‌آباد 197500 نفر است که حدود 12درصد (23700 نفر) این جمعیت مبتلا به بیماری دیابت هستند.

تاریخ انتشار: 09:59 - دوشنبه 1400/06/1
مدت زمان مطالعه: < 1 دقیقه
no image

طبق خطرسنجی انجام‌شده در شهرستان 13596 نفر مبتلا به دیابت نوع دو شناسایی شده است. او همچنین از ابتلای حدود 22624 نفر از شهروندان شهرستان نجف‌آباد به بیماری فشارخون خبر داد.
مدیرعامل انجمن خیریه دیابت جنان، از مراجعه 60 تا 70 نفر بیمار به‌صورت روزانه به این خیریه خبر داد و افزود: از پنج‌هزار نفر عضو این انجمن خیریه، حدود 350 نفر آنان کودکان هستند و از آمار کلی اعضا، تعداد 800 خانواده تحت پوشش بخش مددکاری خیریه سالانه سه سبد کالایی دریافت می‌کنند.
شاپوری همچنین گفت: سال گذشته 350میلیون تومان برای اعضای بیمار خیریه هزینه درمانی کرده‌ایم و در استان با 40 پزشک و متخصص طرف قرارداد خدمات هستیم که اعضای انجمن خیریه دیابت جنان می‌توانند از تسهیلات در مراکز طرف قرارداد ما استفاده کنند.
مدیرعامل انجمن خیریه دیابت جنان در ادامه بیان کرد: در شرایط کنونی ازلحاظ فضای خدماتی ساختمان به‌شدت در مضیقه هستیم و اعلام می‌کنیم تمام درآمدهای این خیریه تنها از طریق کمک‌های مردمی و خیران و با استفاده از صندوق‌های صدقات، دریافت وجوهات شرعی و نذورات مردمی و فروش تاج گل تأمین می‌شود و ریالی از ادارات و ارگان‌های دولتی دریافتی نداشته‌ایم. شاپوری در پایان ضمن تقدیر از کمک‌های بی‌دریغ مردم و خیران، از شروع ساختمان جدید انجمن خیریه دیابت جنان با مساحت پنج هزار مترمربع که از سوی خیران اهداشده با زیربنای 8500 متر در پنج طبقه خبر داد و گفت: امیدواریم عملیات سفت‌کاری این ساختمان تا پایان سال به اتمام رسیده و با یاری خداوند متعال تا سه سال آینده این ساختمان به بهره‌برداری برسد.

 

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    عباس چیوایی

برچسب‌های خبر