ویژه نامه ها

اشتراک الکترونیکی روزنامه

CAPTCHA ی تصویری

شماره های پیشین

ورزش‌های مناسب برای کاهش وزن

تاریخ درج : پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۷
شماره روزنامه: 

امروزه بازار اندام مناسب، بین بانوان داغ داغ است. هرجا می نشینیم صحبت از قرص های چربی سوز، سالن های ورزشی، برنامه های غذایی کاهش وزن و... است، اما بسیاری از این صحبت ها غیر علمی و کارشناسانه بوده و نه تنها باعث کاهش وزن نمی شود بلکه در درازمدت منجر به افزایش وزن و بیماری های خطرناک می شود.ساناز کریمیان، کارشناس تربیت بدنی با بیان این مطلب در خصوص وزن مناسب و دیگر توصیه های لازم برای ورزش توضیحاتی داده است که به آن می پردازیم.

 

    میزان وزن مناسب
میزان وزن مناسب برای افراد مختلف تحت تاثیر عوامل زیادی از جمله سن، قد، جنس، استخوان بندی، رشته ورزشی و... است، اما به عنوان یک قاعده کلی می توان از فرمول: وزن مناسب =110- طول قد به cm استفاده کرد.بهترین روش تمرین جهت کاهش وزن و جلوگیری از اضافه وزن مجدد، شل شدن پوست بدن و تقویت عضلات استفاده از تمرینات ایروبیک و تمرین با وزنه به صورت همزمان است.برای این منظور می توان از تمرینات آمادگی جسمانی که شامل تمرینات ایروبیک، کار با وزنه انعطاف پذیری و غیره است، بهره برد.

 

    کاهش وزن با وزنه سبک
افراد به طور معمول بعد از رها کردن هر رشته ورزشی ممکن است چاق یا لاغر شوند. همچنین تمرینات با وزنه هم می تواند به افزایش وزن کمک کند و هم به کاهش وزن، به عنوان یک قاعده کلی استفاده از وزنه های سبک در سه تا پنج ست با 15 تا  02 تکرار منجر به کاهش وزن است.
 

 

    رژیم غذایی بدون انجام تمرینات ورزشی
در بیشتر افراد رژیم غذایی بدون انجام تمرینات ورزشی موجب کاهش وزن می‌شود، اما به افرادی که برای کاهش وزن فقط از رژیم های غذایی استفاده می کنند و از انجام فعالیت های ورزشی اجتناب می کنند، توصیه می شود به طور حتم ورزش را زیر شروع کنند./گروه سلامت

url : http://www.isfahanziba.ir/node/83085

اصفهان زیبا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

 

 

ضمائم روز

پیوست‌ها

  

 

 

بایگانی