ویژه نامه ها

اشتراک الکترونیکی روزنامه

شماره های پیشین

هنوز نام اصفهان به زبان انگلیسی تثبیت نشده!

تاریخ درج : شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
شماره روزنامه: 
در جلسه برندسازی در صنعت گردشگری مطرح شد؛

علی نجیمی

برندسازی در صنعت گردشگری موضوعی است که در سال‌های اخیر توجه فعالان این صنعت نوپا در کشورمان را به خود جلب کرده است. دکتر محمود استقلال، در جلسه‌ای که چهارشنبه 27 اردیبهشت ماه در محل اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، با ذکر آمارهایی از حوزه گردشگری در سطح بین‌الملل در این باره گفت: «به‌تدریج نه‌تنها آمار گردشگران افزایش چشمگیری یافته، بلکه مقاصد نوینی نیز در این عرصه گشوده شده است.» او که مدرک دکترای حرفه‌ای کسب و کار از دانشگاه بوردوی فرانسه را دارد، افزود: «واژه برند از کلمه اسکاندیناویایی Brander به معنای داغ کردن و سوزاندن اخذ شده و علت آن متمایز کردن چهارپایان یک فرد از دیگر گله‌هاست، اما مرحوم دکتر حسابی از واژه شناسه به‌جای برند بهره گرفت.»مشاور مدیرعامل و رییس توسعه نمایندگی‌های مرسدس بنز در ادامه عناصر برند را به این صورت نام برد؛ URL، نماد و نشان، کارکتر، شعار و طنین و ظاهر و بسته‌بندی. استقلال افزود: «محصولات توسط تولیدکننـــــدگان ساخته می‌شـــــوند، اما برندها در اذهان خلق می‌شوند. در حقیقت برند مجموعه‌ای از تداعیات ذهنی در نزد مشتری است.»او افزود: «طبق تعریف انجمن بازاریابی آمریکا نام یا واژه یا علامت یا نمادی از این عناصر که به‌منظور شناسایی کالا یا خدمات یک یا گروهی از فروشندگان باهدف ایجاد تمایز در عرصه رقابت شکل می‌گیرد،‌برند را شکل داده است و در نخستین بحث نماد است که بسیاری از شهرها یا کشورها آن را در سطح بین‌الملل جا انداخته‌اند، البته توصیه می‌شود عناصر برندسازی شهری آزاد گذاشته شوند تا خودشان به‌مرور جای خود را باز کنند.»در ادامه نشست برندسازی شهری در صنعت گردشگری استقلال اضافه کرد: «از دلایل ساخت برند شهری رقابت فشرده شهرها با یکدیگر و نیاز به تمایز بین آنهاست. هدف از برندسازی شهری ایجاد رونق از طریق تاثیر بر رفتار و نگرش مخاطبانی مانند سرمایه‌گذاران خارجی، مصرف‌کنندگان گردشگری، دانشجویان، کارآفرینان، شرکای تجاری، رسانه‌ها، آژانس‌های چندجانبه و سایر دولت‌هاست.» وی در ادامه به ذکر مراحل ساخت برند شهری پرداخت و از طراحی و ساخت، اطلاع‌رسانی، اجرا و تعامل، پایش و ممیزی و توسعه و ارتقا به‌عنوان مراحل ساخت آن یاد کرد و هدف از ساخت چنین برندی را ارائه هویت قوی و جذاب، ایجاد تمایز، ایجاد تصویر مثبت از آن منطقه و افزایش آگاهی و شناخت مخاطبان از آن مقصد ذکر کرد.رییس فراکسیون صادرات اسباب و لوازم‌خانگی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: «برای اینکه یک برند به درجه‌ای از قدرت برسد، باید دانش و ذهنیت مخاطب در موردش افزایش یابد و این افزایش ناشی از آموخته‌ها، احساسات، دیده‌ها، شنیده‌ها و تجاربی است که مخاطب از آن برند کسب می‌کند و برای رسیدن به آن نقطه نیاز به فعالیت تبلیغی، فعالیت مخاطب به مخاطب و تجربه قبلی است. البته هر تمایزی نیز مطلوب نیست.»

url : http://www.isfahanziba.ir/node/44940

دیدگاه جدیدی بگذارید

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.

اصفهان زیبا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

 

 

پیوست‌ها

  

 

 

بایگانی