ویژه نامه ها

اشتراک الکترونیکی روزنامه

CAPTCHA ی تصویری

شماره های پیشین

نکات بارفیکسی

تاریخ درج : یکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹

یکی از تمرینات ورزشی که برای عضلات زیر بغل و بازوی فرد مفید است، بارفیکس است. درواقع بارفیکس ازجمله حرکات ورزشی است که تأثیر بسیار زیادی بر عضلات میانی، عضلات پشت و کمر و اساسا بالاتنه دارد اما توجه داشته باشید که ناآگاهی در اصول صحیح انجام آن می‌تواند آسیب‌زننده باشد. بنابراین بهتر است نکات ارائه‌شده از سوی دکتر هومن فتاحیان، دکترای آسیب‌شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی را به‌کار بگیرید.

نکات

درحالی‌که دست‌هایتان به‌اندازه عرض شانه از هم فاصله دارند، میله را بگیرید. فاصله بیش‌ازحد دست‌ها می‌تواند به مچ دست، آرنج و شانه شما آسیب بزند. زمانی که از میله آویزان می‌شوید، دست‌هایتان را به‌طور کامل بکشید، بخش بالایی کمر خود را شل نکنید. چون باعث وارد آمدن فشار اضافی بر شانه‌های شما می‌شود. تیغه‌های شانه خود را به سمت عقب و پایین نگه‌دارید و درحالی‌که نگاه خود را مستقیم به جلو نگه می‌دارید، خود را به سمت بالا بکشید. آرنج‌های شما باید مسیری را دنبال کنند که کمی مقابل دو طرف بالاتنه‌تان است و چانه شما باید از سطح بالای میله بگذرد تا حرکت پایان پیدا کند. آرنج‌های شما باید به سمت عقب و  قفسه سینه هدایت شوند؛ سپس به‌صورت حساب‌شده و به‌آرامی پایین بیایید.

 

url : http://www.isfahanziba.ir/node/109859

اصفهان زیبا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

 

 

ضمائم روز

پیوست‌ها

  

 

 

بایگانی