ویژه نامه ها

اشتراک الکترونیکی روزنامه

CAPTCHA ی تصویری

شماره های پیشین

مشتری مداری یا سودمداری

تاریخ درج : پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
شماره روزنامه: 

وقتی که فهمیدم پول کافی در حسابم نبوده و اپراتور تلفن همراه نتوانسته طبق صورتحساب ماهیانه، مبلغ را از حسابم کم کند و در عین حال تلفن مرا قطع نکرده، به مشتری مداری غربی ارادت بیشتری پیدا کردم و با همسرم از خوبی های این سیستم و پایبندی شان به حقوق _ مشتری صحبت می کردیم... بعد از یک هفته، از اپراتور پیامکی گرفتم که در این ماه، هشت یورو بیشتر از حسابم کسر خواهد شد. از آن طرف، طبق صورت گردش حساب آنلاین، بانک هم به دلیل نامشخصی هشت یورو اضافی از حساب من کسر کرده بود. با مراجعه به اپراتور تلفن همراه، متوجه شدم که هشت یوروی اول «جریمه کافی نبودن موجودی حسابم برای برداشت به موقع» بوده است. یعنی بیشتر از 60 درصد هزینــــه ای که ماهانه پرداخت مـــی کــردم، به عنوان جریمه از من گرفته بودند! بانک هم توضیح داد که آن هشت یــوروی دوم، هــزینـــــه «کارمزد اطلاع رسانی دربــــاره کافـــی نبودن موجودی حساب شما به اپراتور» بوده است. در بسیاری از کشورهای اروپایی مثـــل آلمـــان و اتریش، برای تبادلات مالـی ماهانه، مثل اجاره منزل، هزینه مهدکودک، اینترنت، موبایل و... ترتیبی می دهید که بانک به طور خودکار مبلغ را از حساب شما کسر و به حساب طرف قرارداد شما واریز می کند.  به همین دلیل است که برای بستن بسیاری از قراردادها، از شما گواهی تمکن مالی(مثل قرارداد کاری یا فیش درآمــــد مـــاهـــانـــه یا...) می‌خواهند. دیگر نگران نخواهند بود که شما به موقع پول را واریز می کنید یا نه: اگر موجودی حساب شما کافی باشد که خودبه خود به پولشان می رسند و اگر نباشد، طبق قانون جریمه اش را خیلی سریع و بدون جنجال می گیرند.

url : http://www.isfahanziba.ir/node/73647

اصفهان زیبا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

 

 

ضمائم روز

پیوست‌ها

  

 

 

بایگانی