ویژه نامه ها

اشتراک الکترونیکی روزنامه

CAPTCHA ی تصویری

شماره های پیشین

ایستگاه تندرستی

تاریخ درج : دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۸

زمان صحیح برای نوشیدن آب اهمیت زیادی دارد

خوب است بدانید که زمان دقیق مصرف آب اهمیت زیادی دارد و با زمانبندی صحیح آشامیدن آب می‌توانید حداکثر تاثیر آن را روی بدن خود بالا ببرید. مصرف دو لیوان آب جوشیده ولرم بعد از بیداری و در حالت ناشتا ارگان‌های داخلی بدن را فعال می‌کند.مصرف یک لیوان آب نیم ساعت قبل از هر وعده غذایی به هضم غذا کمک می‌کند.مصرف یک لیوان آب قبل از حمام به کاهش فشار خون کمک می‌کند.مصرف یک لیوان آب قبل از خواب به جلوگیری از سکته مغزی و قلبی کمک می‌کند.

 

 

برای رفع بی‌ خوابی ‌چه کنیم؟

بی خوابی اغلب مربوط به مزاج گرم و خشک است که علامت آن سبکی سر، خشکی چشم و زبان و بینی و گرمی‌پوست سر است.برای رفع آن بهتر است منزل را مرطوب نگه دارید، از خوردن گرمی‌و خشکی مانند فلفل و دارچین و هل و الکل و حرکت در آفتاب خودداری و هر چه بیشتر با آب نیمه گرم حمام کنید. در ضمن آب هندوانه، مغز خیار، آب لیمو شیرین، آش جو، پاچه، سیرابی، جوجه مرغ محلی، گوشت بزغاله، کدو، کاهو و ماست شیرین محلی بخورید و روغن گل بنفشه به بینی و پیشانی و سر بمالید.

 

 

 

نان و برنج فاقد سبوس؛ عامل بروز چربی خون 

نتایج تحقیقی در ایتالیا حاکی از آن است که رژیم غذایی حاوی مقادیر زیاد غلات بدون سبوس و به خصوص نان سفید باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان کلیه می‌شود. آرد سفید، آرد و برنج بدون سبوس و تمام غذاهایی که با این دو، ترکیب و تهیه می‌شوند، جزو غذاهای افزایش‌دهنده چربی‌های خون به شمار می‌آیند. توصیه می‌شود به جای آنها از آرد گندم، آرد جو و برنج سبوس‌دار استفاده شود. به جای برنج سفید و آبکشی هم می‌توان از کته با شوید، شوید پلو با زعفران و زیره استفاده کرد. در صورت ضرورت می‌توانید برنج آبکشی به همراه سبوس دوم برنج استفاده کنید.

 

url : http://www.isfahanziba.ir/node/100930

اصفهان زیبا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

 

 

ضمائم روز

پیوست‌ها

  

 

 

بایگانی