ویژه نامه ها

اشتراک الکترونیکی روزنامه

CAPTCHA ی تصویری

شماره های پیشین

اخبار ویژه + کارآفرینی

تاریخ درج : پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۷
شماره روزنامه: 

باد پرس استارتاپی برای آب
استارتاپ ها این روزها به همه جا سرک می‌کشند، مثل این یکی که خود را  پادپرس می نامد و در کمپینی، از پتانسیل‌های فکری و جمعی پادپُرس استفاده کرده  تا راهکاری را برای مقابله با بحران آب پیدا کند.استارتاپ پادپرس تصمیم گرفته تا در کمپین اصلاح الگوی کشــــت محصــــولات کشاورزی پتانسیل‌های فکری و جمعی کاربرانش را مورد استفاده قرار دهد و راهکاری جمعی برای یکی از مشکلات مطرح در کشاورزی یعنی الگوی مصرف آب پیدا کند.کشاورزها با توجه به مشکلاتی مانند، شناسایی محصولات متناسب با خاک و هوای منطقه، انتخاب محصولی که با میزان آب در اختیار کشاورز سازگار باشد، مدت زمان به بار نشستن محصول  و میزان درآمدزایی آن و همچنین  بازار فروش محصول برای انتخاب محصولی که می‌خواهند کشت کنند، با چالش‌های فراوانی روبه رو هستند.حال این استارتاپ بررسی کرده که چطور می‌توان الگوی کشت محصولات کشاورزی در یک منطقه را متناسب با وضعیت آب آن منطقه اصلاح کرد.راهکارهایی در همین رابطه ارائه‌شــــده  اما دراین‌بین دو راهکار در حد قابل قبولی قابلیت پیگیری از سوی افراد جامعه و نقد و بررسی از طرف جمع نوآوران را دارد: اولین راهکار تغیـــیـــــر عـــــادت‌هـای غـــــــذایی به ســـمــــــت محصولات با ردپای آب کمتر است. ارائه‌دهنده این راهکار نوشته بود: «به‌تازگــــی غذاهایی را می‌خورم که عمدتا بر پایه سیب‌زمینی و گندم هستند و به‌تدریج برنج از برنامه غــــذایی من حذف‌شده است. به این فکر می‌کردم که چطور است دیگران هم به این سمت بروند.»زمانی که محصولات با ردپای آب بالا از سفره‌‌های مصرف‌کنندگان حذف شود، کشاورزان نیز تمایلی به کشت آنها نخواهند داشت. برای اجرای این راهکار کمپینی با عنوان «ردپای آب کمتر در سفره» برای همان روز در هفته به راه انداخته شود. همچنین دستور پخت غذاهایی که با محصولاتی با ردپای آب کم تهیه می‌شوند، منتشر شود. پس از چند ماه نیز کتابی از دستور پخت این غذاها تهیه و منتشر شود.اما راهکار دوم این‌گونه مطرح‌شده: میکرو کتابی باهدف آگاهی دادن به کشاورزان و مصرف‌کنندگان منتشر شود. در نگارش این کتاب می‌توان از گفت‌وگوهایی که در مورد اصلاح الگوی کشت محصولات کشاورزی در پادپرس مطرح شده‌‌اند نیز بهره برد. این راهکارها از آن‌جهت اهمیت دارند که برای اجرای آنها به بودجه زیاد یا پیگیری از ســــوی نهادها و سازمـــــان‌های مربوطه نیاز نیست و با همکاری کشــــاورزان و مصرف‌کننـــــدگان قابل‌اجراست. نتایج حاصل از این راهکارها باعث خواهد شد که مصرف‌کنندگان به‌سوی استفاده از محصولات کم آب بر ترغیب شوند و کشاورزان نیز این محصولات را کشت کنند.

 

 

برگزاری اولین رویداد «دمودی» در اصفهان
اولین رویداد «دمودی» در استـــان اصفهان، ششم تیرماه سال جاری برگزار خواهد شد، چهار تیم استارتاپی که توانسته‌اند از میان ده‌ها استارتاپ، مرحله شتاب‌دهی را طی کنند، در این روز تلاش خواهنــــد کرد تا نظر سرمــــایه‌گــــذاران خطرپذیری را جلب کننــــد که هوشمندانه، رفتار تیم و قابلیت‌های اجرایی، مدیریتی و ایده پردازی آنان در کنار انطباقشان با نیازهای بازار را زیر نظر دارند. در این رویداد تیم‌هایی در زمینه‌های مختلف حضور دارند، یکی گلدان مبتنی بر فناوری هوشمند را عرضه می‌کند، دیگری درصحنه تبلیغات تعاملی حضور دارد، سومین آنها برای ایجاد تغییری در بازار محصولات طلا آمده است. چهارمین هم سامانه‌ای است جامع برای ازدواج! هر چهار استارتاپ در روز ششم تیرماه، خود را کسانی موجه خواهند دید که عدم قطعیت بازار را درک می‌کنند، به زیروبم بازار آشنا هستند، آنها از تیم‌های حاضر انتظار دارند که برای پیروزی بجنگند. در ضمن باید آماده باشند تا اگر شکست خوردند، کمترین هزینه را بدهند، این رویداد در صورت ادامه و حضور علمی و صحیح  شتاب‌دهنده‌ها می‌تواند ضمن از بین بردن تصورات غلط نسبت به  استارتاپ، چند ایده واقعی و موفق را نیز پیدا کند.

url : http://www.isfahanziba.ir/node/75287

اصفهان زیبا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

 

 

ضمائم روز

پیوست‌ها

  

 

 

بایگانی